Baby poept heel vaak, ook snachts, na start vaste voeding

<p>Hoi!</p><p>mijn zoontje van 6 maanden poept de laatste weken wel heel erg veel. Soms wel 4x op een dag en het zijn ook flinke hoeveelheden.</p><p>Hij is veel gaan poepen sinds we zijn begonnen met groente en fruithapjes. Toevallig valt het samen met het doorkomen van 2 tandjes.</p><p>Op zich is het vele poepen niet zo'n probleem, hij heeft geen buikpijn. Vervelend is wel dat het ook standaard snachts gebeurt. Na het verschonen is hij zo wakker dat hij niet meer wil slapen.</p><p>Nu vraag ik mij af; zijn er meer ouders die  dit herkennen? dat hun baby tijdelijk vaak en veel gaat poepen na de introductie van vaste voeding? Ging het vanzelf over?</p><p>Hij krijgt nu circa 750 ml melk verdeeld over 4 flessen en een fruithap in de ochtend (half stuk fruit) en groente hap in de middag (met wat water uit een bekertje)</p><p> </p>
 
Tja helaas  kun je dit niet regelen wanneer ze poepen. 
Het is vervelend in de nacht.
Maar het is nog vervelender als ze niet kunne poepen. Dus aan de ene kant ben maar blij.
Mijn zoontje is 16 maanden en poept nog steeds zn 5 a 6 keer op een dag 
Ik merk dat hij soms weken ongeveer  dezelfde tijd piept en dat dat dan in een keer weer opschuift .
Dus als je geluk hebt schuift het misschien nog weleens op .
Misschien helpt het ook als je hem vrijwel in het donker verschoont dus met een klein lampje erbij en er niet tegen praten.  Daarna gelijk weer terug op bedje 
Maar nogmaals ben maar blij dat zo vaak poept 
 
Sinds onze zoon vaste voeding krijgt (vorige week 6mnd geworden) heb ik ook dagen dat hij wel eens 6 keer per dag poept. Het gemiddelde is 3 keer denk ik, soms dus meer en soms minder. Ik vind het geen probleem, weet ik in ieder geval dat hij niet met buikpijn zit. Hij poept eigenlijk nooit snachts.
 
Jazeker is dit herkenbaar! Mijn dochter poept ook meer nu ze vast voedsel krijgt. Sterker nog; er zitten soms echt letterlijk keutels tussen. Ze lijkt er geen last van te hebben in ieder geval.
S ' nachts doet ze het ook een enkele keer maar meestal kom ik daar s 'ochtends dus pas achter want ze geeft geen kik namelijk ;P
Vrees dat er niet veel anders op zit dan het te accepteren..wellicht gaat het een keer over?? Want hoe reageert ze als je haar weglegt na het verschonen; wat doe je dan?
 
 
 
het is gelukkig vanzelf overgegaan (wanneer niet met babies haha).
Hij poept nu minder frequent, 3x per dag ongeveer, en niet meer in de nacht. In de nacht hing het er altijd vanaf hoe laat het was. Liep het tegen de vroege ochtend (rond 5) dan wilde meneer niet meer slapen. Ik was altijd blij als het 'pas' 3 uur was want dan liet hij zich nog wel wegleggen.
 
Terug
Bovenaan