Baby poept niet maar de ontlasting is wel dun.

Hee lieve mama's.

Zijn er van jullie die ervaring hebben met dat de baby niet poept? Mijn zoontje krijgt borstvoeding. En is nu 8 weken. Hij heeft sinds een aantal weken dat hij niet meer poept. Laatst poepte hij na 3 dagen, en de ontlasting is nogsteeds gewoon dunne mosterd. Dus dat er harde ontlasting voor zit is niet het geval. Op dit moment is het al 8 dagen geleden dat hij gepoept heeft en hij heeft er ook enorm last van. Is heel huilerig en is heel veel aan het persen maar er komt niets. Ook laat hij veel (stink) scheten. Dokter en cb al gebelt. Aan beide heb ik eigenlijk niks als, ' ja kan voorkomen'. Daar heb ik dus geen ruk aan, heb nogsteeds een baby met veel pijn.

Buik massage, baby spa, baby massage en zelfs de speciale massage van de voetjes voor het op gang te brengen hebben we geprobeerd. Geen resultaat.

Als er iemand tips heeft ik hoor het heel graag, begin beetje wanhopig te worden van hem zo te zien. Zo zielig die pijn.

Liefs
 
Ahh sneu he? Maar zeker op bv is het heel normaal dat ze maar weinig, zeg eens per week, poepen. Mijn dochter heeft die periode ook gehad. En jouw kindje zit nu net op het hoogtepunt van de krampjesperiode. Krampjes komt vooral door lucht in de darmen, en dat is waarom je kindje zo perst en scheetjes laat. Dat is zwaar en pijnlijk en veel huilen. Je kunt proberen of een probioticum helpt, of een andere aanlegmethode. Als je veel melk hebt, de voormelk even weg laten lopen met handkolven. Je hebt ook allerlei middeltjes voor krampjes, maar hier hielp dat nooit. Een osteopaat heeft hier wel iets gedaan. Maar rond 12 weken is het echt alweer aan de beterende hand. Tijd doet ook heel veel. Verder lekker doorgaan met massage, baby op de buik op de arm, billetjes trommelen, warm badje enzo. Het komt goed!
 
Bij bv heel normaal hoor dat ze minder kunnen poepen. Dan nemen ze gewoon alle voedingstoffen tot zich die ze nodig hebben. Ons meisje had ook weleens dat ze een week niet hoefde toen ze nog bv kreeg.
 
Mijn zoontje had dat ook, echt een ruime week tot 10 dagen. Elke keer als ik dacht: nu moet ik gaan laxeren met iets kwam het toch vanzelf en was het gewoon dun. Bij bv is dat toch normaal ??‍♀️
 
Heb geen ervaring met bv, maar onze dochter kon ook niet goed poepen. en gebruikt nu nog steeds forlax (21 maanden), anders is het nog steeds moeizaam. 


Wat wel af en toe hielp om haar in poephouding te houden. Dus hij zit op je schoot met zijn rug tegen je buik. Dan je handen in zijn knieholte zodat en je benen wat uit elkaar zodat de billen naar beneden zakken. Bij onze dochter hielp dit wel. Ook kun je zo wat rondlopen. Verder hielp de draagzak ook wel. 


sterkte!
 
Wij kregen toen als tip van de kraamverzorgster om een beetje zeep op het puntje van de thermometer te doen en deze een klein stukje in de anus doen.
Bij ons werkte dit heel snel!
Wij gebruikten een klein drupje Zwitsal.

Succes!
 
Terug
Bovenaan