Baby poept tijdens elke voeding. (Diarree)

<p>Lieve mama’s,</p><p>Ik maak me echt zorgen om mijn zoontje. Mijn zoontje poepte eerst elke 2 dagen 1 volle luier. Hij kreeg toen van mij volledige Nutrilon Omneo. Toen merkte ik dat het toch weinig/niet hielp en ben toen de standaard gaan geven voor een paar dagen. En toen ging het helemaal mis. Mijn zoontje heeft sinds toen diarree en zodra hij begint te drinken begint hij ook te poepen. Dit dus 6 keer per dag. De ontlasting is erg dun, waarschijnlijk diarree. Ik ben weer terug gegaan naar de Omneo maar het helpt niet! Huisarts zegt dat ik het moet aankijken en opletten voor uitdroging, wordt verder niet geholpen. CB zegt dat het komt door het switchen met de voeding en ik het nog moet aankijken. Dit is mijn eerste kind en ben zo bezorgd! Hij heeft verder geen koorts of degelijke. Ik moet er soms echt van huilen en hoop echt dat iemand dit ook heeft gehad en mij kan geruststellen. </p>

Mijn dochtertje van 9 weken heeft dit al sinds geboorte hoor. Maar zij krijgt dan ook voornamelijk borstvoeding en dan is dat sws normaal. Zo’n 6 poepluiers per dag en altijd dun (is ook normaal toch bij alleen vloeibare voeding?) En bijna dagelijks zo’n volle dunne poepluier dat hij doorlekt op ruggetje of soms bij beentje en romper vies is…En inderdaad ook vaak tijdens of net na voeding. Ik weet dat bij alleen kv er meestal minder poepluiers zijn, maar het hele dunne is voor zover ik weet normaal..

Klopt. Ik vondt bij mijn 2e ook raar. De.1e had best stevige poepluiers maar juist dat schijnt niet.goed.te.zijn

Als hij er geem last vsn heeft is het.prima denk ik

Onze zoon had eerst ook dat hij bij vrijwel elke fles moest poepen alleen was het toen niet zo dun dat het eruit liep. Dat kwam iets later pas rond de 9 weken geloof ik. Toen poepte hij ineens nog maar 1 a 2 keer per dag en als ik merkte dat ie poepte moest ik een sprint maken naar het aankleed kussen want binnen een min zat zijn hele rug onder. Toen ben ik probiotica gaan geven (op aanraden van de osteopaat voor darmkrampen) maar ook de diarree was binnen een paar dagen over. Het was iets dikker zodat het niet gelijk de luier uit liep. Ik ben trouwens nooit veranderd van eten en geef de gewone nutrilon.

Terug
Bovenaan