<p>Hallo allemaal,</p><p>Deze vragen komen vast vaak langs, maar als nieuwe mama begin je toch wel eens te twijfelen hoe je iets het beste aanpakt...</p><p>Mijn zoontje van 8 maanden is een heel actief ventje, heel sociaal en kan niet stilzitten, hardstikke leuk, behalve als hij in slaap wil vallen
</p><p>Hij slaapt in een dun slaapzakje (omdat hij voorheen inbakeren gewend was en hem ergens "inpakken" echt bij t slapen hoort) en een ingestopt dekentje met laken. Hij neemt t dekentje graag vast, ik heb er eerst aan gedacht dit weg te laten, maar twijfel dus of dit een goed idee is...(omdat hij ook het instoppen gewend is)</p><p>Het slapen gaat redelijk (vaak heel goed, soms totaal niet haha) hij kan zelf in slaap vallen (met speentje en ik zit wel naast zn bed) soms heeft hij even een hand op zijn buik ofzo nodig om rustiger te worden maar dat is het wel. </p><p>Maarrr toen begon hij ineens hard te ontwikkelen met tijgeren, proberen te gaan zitten etc. Sindsdien is hij mega onrustig als ik hem in bed leg, hij duwt zn billen van het matras de lucht in, schopt, draait alle kanten op. Op zich geen probleem, maar hij zit zichzelf dan duidelijk in de weg. </p><p>Hij draait zichzelf namelijk constant op zn buik (of half zij half buik) valt een beetje in slaap en schrikt zichzelf een hoedje en is dan weer overstuur wakker, of blijft murwen om een goede positie te vinden, wat hem dus op die manier niet lukt.... ik heb al geprobeerd m steeds terug te draaien (dan wordt het dus worstelen, want hij word of boos of maakt er een spelletje van) geprobeerd hem (een minuut of 10) zn gang te laten gaan, dan ligt het hele bed overhoop en meneer kan niet slapen.</p><p>Nu houd ik m regelmatig een beetje tegen met mijn hand, dan kalmeert hij uiteindelijk en valt uiteindelijk vaak op zijn zij in slaap. (Zonder dat ik hem vast heb) </p><p>Heeft iemand tips? Doe ik er goed aan om hem tegen te houden? Of kan ik hem beter zn gang laten gaan en lost het zich vanzelf op? Ik twijfel zo hard aan mezelf op dit punt haha</p><p>Alle advies is welkom! Alvast dank! </p><p> </p>