Baby reageert niet goed om kv

<p>Hallo,</p><p>Mijn kindje is nu 4,5 maand oud. Hij heeft de eerste 3 maanden zoveel mogelijk bv gehad (1x p.d. een flesje kv gekregen omdat ik niet genoeg melk voor hem had). In deze periode had hij al een droge huid op zijn wangen. Poepen ging al wat moeizaam maar was te doen. Sinds 1,5 maand zit hij volledig op kv. Hij zat op standaard 1. Hij poepte ongeveer 1x per 2/3 dagen en had erg harde ontlasting. ook zijn gezicht was vanaf dat moment erg schraal (exceem), rood en geirriteerd. Hij lijkt er geen jeuk aan te hebben. Vanaf vorige week maandag ben ik begonnen met de standaard te combineren met omneo (op advies van cb). Zijn ontlasting zou hiervan beter moeten worden maar dat werd het niet. sinds afgelopen zondag volledig overgestapt op omneo. nog steeds werd zijn ontlasting niet beter. </p><p>Zijn gezicht was op het moment van de eerste fles omneo wel verrassend rustig geworden. Dit heeft helaas maar 5 dagen geduurd en daarna is het weer heel erg onrustig geworden (puur toeval geweest, of toch goed gereageerd op de "nieuwe" voeding).  Omdat zijn ontlasting nog niet beter was geworden adviseerde het cb om lactulose te geven. dit heb ik nu 2 dagen gedaan en werkt wel. Maar naar mijn idee is dit symptoom bestrijding. Ik wil graag dat de basis goed is. Graag zou ik overstappen op bijvoorbeeld pepti of kv op basis van geitenmelk. Het cb houdt mij hier wat op tegen omdat ze zeggen dat ik zeker moet weten dat het een allergie is. Ik zelf denk niet perse aan een allergie maar meer aan een intolerantie. Ik zou graag ervaringen horen van ouders die een soort gelijk verhaal hebben, om op deze manier te kijken wat ons het beste lijkt voor onze zoon. </p>
 
het is al een aantal jaar geleden maar mijn dochter reageerde vanaf de kv ineens heel fel. Erg huilen en opgezette buik na elke voeding. Ik ben zelf koemelk intolerant en krijg zelf al weinig begrip dus toen ik zei dat ik dit vermoedde kreeg ik helemaal geen begrip maar mijn moedergevoel nam over, het klopte niet! Ze viel ook af of bleef staan maar kwam niet bij. De hypo allergene melk wss niet voldoende dus ben pepti beginnen geven, dit werkte wel!! Ze had ook exceem ik kan me ni meer herinneren of da weg is gegaan maar in elk geval was die steenharde ballonbuik, harde poep om de zoveel dagen en het echte krijsen na elke pap wel weg. 1 dokter stond hier achter omdat ze gewicht vanaf dan ook zagen stijgen, alle andere mensen waren hier tegen maar ik zag verschil bij mijn dochter , ze zag niet meer af , dus ik ben bij mijn standpunt gebleven. 
 
O ja ze hebben uiteindelijk allergie testen gedaan die waren negatief, maar ik ben blijven zeggen dat het een intolerantie was geen allergie!! Net als bij mij maar op een of andere manier moest het zwart of wit zijn in hun ogen 
 
Terug
Bovenaan