Baby rolt s nachts op zij, 3 maanden

Hi!Mijn dochter van bijna 3 maanden rolt s nachts op haar zij. Zij slaapt normaal in een inbakerzak omdat zij zichzelf wakker slaat. Ik vind het echt een heel naar idee dat ze op haar zij rolt. Dit doet zij overdag niet, alleen in haar slaap. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor? Ik vind het best eng.<br />Liefs<br /><br />

Wij hadden een zijligkussen. Daar hebben we ons zoontje de eerste nacht al ingelegd omdat hij zich steeds een beetje verslikte. Dat ging toen heel goed en daarna nog wel eens gebruikt. 

Hoi! Heb je wel eens gedacht aan het nunki dekentje van Fedde en Kees? Is een strak lakentje waar ze zich geborgen in voelen. Ze hebben daarbij ook slaapzakjes voor de armpjes. Misschien is dat wat?

Ga asjeblieft niets in haar bed doen om het tegen te houden. Als je je goed verdiept in dat soort kussens en methodes zijn die gevaarlijk. 
Als je kindje kan rollen in een inbakerzak mag het simpelweg niet meer worden ingebakerd. Wij zijn toen over gestapt op een slaapzak. En ja, de eerste nacht zijn geen lolletje maar daar moet je hoe dan ook een keer doorheen.
Wanneer het kindje niet meer ingebakerd is is het ook veilig om te rollen. 

Ik wilde ook niks neerleggen om haar te blokkeren om te rollen. Wel wilde ik een aerosleep matrasbeschermer in heer cosleeper leggen, just to be sure. Ik heb nu een Puckababy piep waar haar armen doorheen kunnen. Dus dan is het een slaapzak zonder mouwen.
Ik vind het alleen zo eng dat ze dus ‘s nachts op haar zij rolt en dat overdag niet doet.

Terug
Bovenaan