Baby rolt van rug naar buik, maar niet terug

Hai!

Onze lieve dochter van 4,5e maand draait sinds gisteren ineens van haar rug naar haar buik. Ben super trots, maar tegelijkertijd ook nerveus voor haar slaapjes. Ze draait namelijk ook regelmatig in haar bedje op haar buik (voordat ze in slaap valt). Terugrollen kan ze nog niet echt. Wel heeft ze een heel sterk nekje (ze kon al heel vroeg haar nek omhoog houden).

Ze slaapt in een slaapzak, zonder lakentje. Ze gaat haar hele bedje rond dus wil haar bedje zo leeg mogelijk houden. Strak instoppen helpt dus ook niet, en bovendien trappelt ze zich gewoon los…

Ik heb vannacht bijna geen oog dicht gedaan en keek steeds op de babyfoon camera… ? Heeft iemand dit ook gehad en weet iemand advies van CB/kinderfysio? ?

Groetjes!
 
Heel normaal!! Terug rollen duurt gerust nog 1 of 2 maanden, dat komt vaak echt pas veel later. Ik vond het altijd een pittige periode, de heeeele dag lagen ze op hun buik en waren ze het na 2 minuten beu en kon ik ze weer terugdraaien en dan 2 minuten later wéér. Echt pittig.

Maar slapen mag gewoon op de buik hoor, doe je weinig aan he! Je kindje doet dit zelf e je kunt ze niet de hele nacht terugdraaien. Als ze lekker ligt op haar buik en haar hoofdje goed houdt (wat ze ongetwijfeld doet met 4.5 maand) is het compleet veilig. Mijn dochters lagen al met 1 maand oud geregeld op de buik te slapen, gewoon omdat ze dat fijn vonden.
 
Hier zat een week of 5 a 6 tussen het kunnen rollen en het ook weer kunnen terugrollen. Prachtig vond ze het. Hup weer op haar buik! En nog een keer en nog een keer. Tot ze dus daadwerkelijk op haar buik lag, en dan was het gefrustreerd huilen dat ze weer terug wilde. Vermoeiend inderdaad. 
Maar die van mij sliep altijd al op haar buik. Sinds 6 weken al. En als ze eenmaal kunnen rollen en goed hun hoofd draaien is daar niks meer aan te doen. Ze gaan nou eenmaal liggen zoals ze fijn slapen. Het zorgt voor een paar nerveuze nachten, maar je zult zien dat je er geruster onder wordt als je ziet dat het gewoon goed gaat.
 
Oo jaaa...
In die fase zitten wij nu ook. Ramgek worden we ervan ? inmiddels kiezen we steeds een plekje dicht bij ons zodat we niet steeds hoeven op te staan om haar om te draaien ☺️

De nachten vond ik spannend. Ik heb tijdelijk de babyfoon met camera naast mijn bed. (Ze slaapt pas sinds twee weken in haar eigen kamer) ik merk dat ik steeds rustiger word. En als ze problemen heeft gilt ze wel... Maar meestal schuift ze haar billen in de lucht en ligt heerlijk te slapen. Mijn man zei: "zij slaapt wel door hoor, ook als jij wel slaapt en dan ben je morgen een stuk gezelliger voor haar."
Hahaha dat vond ik wel een goede...
 
Ik durfde het nooit, dat slapen op buik (eerste kindje) met als resultaat plat hoofdje. Maar ook dit is herkenbaar, frustraties als ze dan niet terug kunnen rollen. We hadden sowieso een onrustige slaper, dus inbakeren kon niet meer ivm het rollen, zijn toen overgestapt op Nunki lakentje. Gaf hem de rust door de druk en ik kon rustig slapen omdat hij niet steeds op z’n buik in bed rolde ?
 
Terug
Bovenaan