Baby rompertjes

Hoihoi,

Onze oudste dochter is inmiddels 2.5 en ik ben nu zwanger van onze 2e. Ik ben beetje de baby uitzet weer bij elkaar aan het zoeken maar ik weet gewoon niet meer wat voor rompertjes handig waren?

Voor mijn dochter heb ik de meest simpele witte van de hema met spaghettibandjes maar hebben jullie voor de baby met lange of korte mouwtjes? Ben september trouwens pas uitgerekend hoor maar wist het even niet meer?
 
Is nogal persoonlijk. Omslag rompers hoeven niet over het hoofd, maar sommige hebben een hekel aan de extra drukknopen.
De mijne werd geboren tijdens een hittegolf, dus van de eerste maat, bijna alleen rompers gebruikt. Vol in het zicht dus. Dan zijn witte wat minder. Maar meestal zitten ze verstopt onder kleertjes.
Lange of korte mouwen is seizoens afhankelijk.
Onder de 18 graden moet de baby altijd een laagje meer dan jij. Tenzij je een extreme koukleum bent.
 
 
Hier een HEKEL aan rompers met lange mouw. En een HEKEL aan overslag rompers. Haha. Dus echt mega persoonlijk. Hier gewoon normale rompers met korte mouw. In de zomer met spaghettibandjes omdat dat er leuker uitziet als ze geen shirt draagt ? 
 
Mijn baby is ook van september (halverwege) en ik had zowel rompers met lange als korte mouw. Lange mouw kon op wat frissere dagen met shirtje erover en op minder koude dagen eventueel ook zonder shirtje. Al heb uiteindelijk wel de voorkeur voor korte mouw romper met shirtje of truitje erover ☺️
 
Hier een september baby. Wij hebben in de eerste weken vooral lange mouw gedragen, daarna ook nog wel korte mouw. Ons zoontje vond de eerste weken het vreselijk om iets over zn hoofd te krijgen dus voor ons waren de overslagrompers ideaal
 
Ohja en een 'gewone' romper (dus zonder overslag) kan trouwens prima via de beentjes aan en uit, dus dan hoeft ie ook niet via het hoofd ?
 
Wij hadden 1 baby in mei en 1 in februari. Volgens mij bij beiden in de kleinste maat (56 in ons geval) alleen overslag met lange mouw gebruikt. Maar na 2 weken gaan ze al naar de volgende maat en toen had ik voor de mei-baby voorkeur voor rompers zonder mouw, of met korte mouw en leuke print (voor de echt warme dagen). De feb baby is een meisje en bij haar zijn we in de zomer spaghettiband-rompers gaan gebruiken, omdat meisjes shirts vaak kortere mouwtjes hebben, en deze blijken veeeel makkelijker over t hoofdje te gaan dan envelop-rompers zonder mouwen. Maar op de een of andere manier, zou ik bij een jongen niet snel spaghettiebandjes kiezen, terwijl onze zoon echt een hekel heeft (nog steeds, bijna 4) aan iets over zijn hoofd aantrekken.
Enveloprompers uit via beentjes doe ik wel af en toe, maar eigenlijk alleen bij gelekte luiers, zodat de poep niet over het hoofd hoeft. 
Btw, onze kids hebben vrij grote hoofden, vergeleken met gemiddeld ;).
 
[quote quote=10606366]Wij hadden 1 baby in mei en 1 in februari. Volgens mij bij beiden in de kleinste maat (56 in ons geval) alleen overslag met lange mouw gebruikt. Maar na 2 weken gaan ze al naar de volgende maat en toen had ik voor de mei-baby voorkeur voor rompers zonder mouw, of met korte mouw en leuke print (voor de echt warme dagen). De feb baby is een meisje en bij haar zijn we in de zomer spaghettiband-rompers gaan gebruiken, omdat meisjes shirts vaak kortere mouwtjes hebben, en deze blijken veeeel makkelijker over t hoofdje te gaan dan envelop-rompers zonder mouwen. Maar op de een of andere manier, zou ik bij een jongen niet snel spaghettiebandjes kiezen, terwijl onze zoon echt een hekel heeft (nog steeds, bijna 4) aan iets over zijn hoofd aantrekken. Enveloprompers uit via beentjes doe ik wel af en toe, maar eigenlijk alleen bij gelekte luiers, zodat de poep niet over het hoofd hoeft. Btw, onze kids hebben vrij grote hoofden, vergeleken met gemiddeld ;).[/quote]
Niet elke baby gaat zo snel naar een volgende maat hoor. Bij ons heeft ie zeker 8 weken in maat 56 gezeten
 
Terug
Bovenaan