Baby ruim 3.5 maand zonder avondfles?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik zit enorm in dubio. Onze dochter van bijna 4 maanden slaapt nu al een geruime week slecht, wat heel goed te maken kan hebben met de slaapregressie van 4 maanden. Helemaal prima, daar slaan we ons wel doorheen. Nu is het zo dat ze meestal tussen 19.30 en 20.30 naar bed gaat (fles 18.00/18.30) en wakker gemaakt wordt om 22.30 voor haar avondfles. Hiervan drinkt ze amper 135 leeg omdat ze gewoon echt in coma is. </p><p>Overdag krijgt zij om de 3.5 a 4 uur 150+5 die ook niet altijd even makkelijk er ingaat. Ze wordt nu dus al enige tijd vroeg wakker 5.30/6.00 uur en drinkt ook de ochtendfles slecht. Vaak maar 135. Ze weegt nu ongeveer 5.5 kilo en groeit goed. Nooit een grote eter geweest. </p><p>Maar nu mijn vraag....de avond en ochtendfles drinkt zij dus echt beroerd maar 4x 150+5 is echt te weinig.  Maar weet zeker dat ze 4x 180+6 niet weg krijgt. Sochtends is ze nu vooral gewoon wakker wakker om te spelen en dus niet om te eten. Snachts soms ook nog een paar keer de speen. Maar misschien vindt ze meer rust als haar avondfles eruit gaat. Hopelijk drinkt ze dan sochtends ook beter...alleen ben ik echt bang dat ze te weining binnen krijgt.</p><p>Iemand tips of ideeen?</p>

Wij zijn met de avondfles gestopt toen onze zoon 9 weken was, hij was er ook echt niet wakker voor te krijgen. Wij hebben hem toen alsnog 5 flessen gegeven, maar dan overdag dus korter tussen de flessen. Wij zijn toen begonnen met de laatste fles om 20.30 uur te geven (weet de andere flestijden van destijds niet meer) en dat hebben we al vrij snel elke keer vervroegd zodat hij om 19.00 uur de laatste fles kreeg. 
Bij ons werkte dit perfect, dus mogelijk het proberen waard? 

Hoi iza,
ik zou het gewoon zo laten, wat ze krijgt is mooi meegenomen. Je kan om 22:30 ook een fles van 120 maken?
mijn dochter is van begin september en krijgt 5 flessen van 150 ml. Gaat ook rond 20:15 slapen en maken haar daarna wakker.
succes!!

Ons zoontje is ook bijna 4 maanden. Hij weegt zo'n 6 kg dus moet minimaal 900 binnenkrijgen. We zijn sinds kort een beetje zoekende wat we met de nacht doen, eigenlijk precies zoals bij jullie:
18.30/19.00 laatste fles. Dan valt hij rond 19.30 in slaap. 
23.00 maken we hem nu wakker en drinkt hij niet super goed, vaak maar 120 maar soms juist wel weer 180..
5.00/6.00 is hij klaarwakker en wil graag spelen. Drinkt soms heel veel (180) en soms echt weinig (90). 

We proberen hem wel de minimale hoeveelheid binnen te laten krijgen. Hij zal vast niet meteen verhongeren als het een dagje niet lukt maar het moet geen gewoonte worden. Als hij weinig drinkt bieden we hem soms tussendoor nog een kleiner flesje aan. Wij zitten nu met 5 voedingen op 180+6 maar dat is ook gewoon best veel voor het kereltje.

@rozenmeisje
Goed te lezen dat ik niet de enige ben haha. Voorheen ging ze idd nog wel slapen met een speentje sochtends vroeg, maar nu gewoon wakker en spelen idd. Zal wel bij de leeftijd horen. Cb zegt ook, ze groeit goed, dus als ze het niet allemaal op krijgt is het maar zo.
Ik zit nu te denken om vlak voor ze gaat slapen (misschien dan maar wat later, 20:30 ofz) nog een klein flesje van 100 te geven en dan drinkt ze misschien sochtends ook beter. Het vroeg wakker worden en willen spelen krijgen we er denk niet mee uit, maar haar wakker maken voor die avondfles en dan sochtends ook niet goed drinken is ook zo wat...gaan jullie nog iets anders proberen?
@ gebruikers
helaas krijg ik echt niet 5 flessen van 150+5 er in voordat ze naar bed gaat. Ze krijgt het gewoon niet weg. Ze krijgt al sinds haar geboorte niet 150x lichaamsgewicht binnen. Zal wel bij haar passen ofz..

Ja dan wordt het inderdaad wat lastiger.. die van ons heeft altijd zijn flessen goed gedronken destijds.. 
Hopelijk vindt je een oplossing die voor jullie goed werkt.

Wij hebben heel lang op 135 gezeten, ivm veel spugen door de reflux. Hierdoor zat hij echt op en na een tijdje net onder het minimum. Nu we de fles van 3.00 proberen over te slaan valt er een fles weg en moesten we de rest wel ophogen, het valt me niet tegen hoe dat gaat. We schudden de fles van 180+6 trouwens wel af tot 180 dus hij krijgt dan echt precies 900 binnen. Als hij alles drinkt, anders niet maar dan haalt hij dat de volgende morgen wel weer in. 

Dus wij laten het voor nu zo. Wil hem zeker niet nog meer wakker maken tussen 19.30-23.00 want dat is voor hem echt zijn diepe slaap. Lastig bij jullie dat ze het 's ochtends niet inhaalt maar als het cb zegt dat het zo goed is zou ik het er ook even bij laten.

Krijgt jullie meisje ook al hapjes? Misschien dat dat een beetje extra kan vullen? En welke speen gebruiken jullie? Het kan ook dat als de speen wat groter is en ze met wat minder moeite kan drinken ze meer drinkt. Als wij een keer per ongeluk de s-speen ipv m-speen hebben drinkt ons zoontje ook minder. Sneller moe en dus eerder verzadigd denk ik.

Ja klopt, het is misschien ook maar een fase, omdat het ook echt wel eens anders is geweest. Ook een beetje de leeftijd denk ik. 
Ik heb toevallig net hapjes gemaakt, wil daar nog heel even mee wachten, maar over 2 weekjes heb ik een goede voorraad haha. Grotere speen heb ik inderdaad ook al gedaan, want met de kleine had ze al moeite om 135 weg te krijgen haha. Nu hebben ook al bijna elke fles dat we het laaste beetje met een kleine pauze van 15 min er nog in moeten krijgen. 
Ben benieuwd wat ons vannacht weer brengt;)

Terug
Bovenaan