Baby ruim 9 maanden te rustig qua ontwikkeling?

<p>Lieve allemaal,</p><p>Soms maak ik me druk of onze kleine kerel zich niet te traag ontwikkelt. Hij zit, valt meestal niet om. Hij komt overal waar die wilt zijn. Hij doet dit dan  rollend of om zijn eigen as draaiend. Hij brabbelt goed en herkent veel. Andere van deze leeftijd kruipen of staan al. Hij weet nog helemaal niet wat hij allemaal met zijn benen kan doen. Dat heeft hij nog niet ontdekt. Het is zoooo een heerlijke vrolijke rustige kerel die het echt op zijn gemakje doet. Zijn er andere mama's die de ontwikkelen van hun eigen baby zich hierin herkennen ?</p><p>Lieve groetjes</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Lieve mama, 
Mijn baby is 8 maanden, en wat jij ook schrijft een hele vrolijke en relaxte baby. Ze kruipt nog niet, gaat nog niet zitten en heeft ook nog geen tanden. Een kindje dat ik ken van haar leeftijd gaat zelf al staan. Maar ik kan met we eigenlijk niet zo druk om maken, het komt echt wel! 

Dank je happy bee...fijn om te horen. Die van mij valt ook nog met enige regelmaat om als het om zitten gaat. Zelf gaan zitten kan die ook nog niet. 2 tandjes heeft hij net pas gekregen met 8 maanden ofzo. Verder is die heel relaxt tevreden en vrolijk. Kan zichzelf ook heel goed bezig houden en zeurt nauwelijks. Ook een echte knuffelbeer. Idd het zal nog wel komen. 

Ik zou me er niet druk om maken. Mijn dochter liep met 9 maanden al zelfstandig met een loopkarretje.. ik dacht ohh leuk wat snel maar je hebt gelijk je handen vol en  dat heb ik nu met 15 maanden nog steeds. Dus ik zou zeggen lekker nog even genieten van de rust ?

Schijnbaar zijn jongetjes vaak wat luier dan meisjes. Onze kleine jongen ging volgens mij pas tijgeren met een maand of 10 en kon pas zelf zitten met 11 maanden. Nu is hij 14 maanden en lijkt het er ook nog niet op dat hij binnen een hele korte tijd los loopt. 
Zijn nichtje is 5 dagen ouder en loopt al wel. 
Het is wat het is.. en voor veel dingen hoef je je pas laat zorgen te maken, als je wat rond zoekt op internet... als mijn kleine man met 2 jaar nog niet loopt moet ik pas contact zoeken met het CB... dus hij heeft nog genoeg tijd voordat het zorgelijk wordt.. 
Dus ook met jouw kindje komt het gewoon goed. Wat je benoemt klinkt voor mij niet gek,want op dat tempo ontwikkelt mijn zoontje zich dus ook ?

Hier precies hetzelfde maar hij gaat nu in ene heel snel. Met 10 maand begon hij te kruipen, nu 14 maand en hij loopt al kleine stukjes los. Onze zoon en z’n neefje schelen elkaar 3 weken, deels gaan ze gelijk op en deels ook niet, onze zoon heeft nooit getijgerd, z’n neefje al vanaf 5-6 maand. Tandjes hetzelfde, neefje al heel vroeg, onze jongen stuk later maar ze komen wel. Ieder kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo en dat is maar goed ook, ontwikkeling is geen wedstrijd al lijkt t daar soms wel op. Ze gaan het vanzelf doen als ze er aan toe zijn, al kan je soms wel dingen stimuleren. Zoals nu met loslopen kun je ze wel helpen zelfvertrouwen te winnen door te oefenen van papa naar mama te lopen etc. Maar het moet wel leuk blijven?

Ons ventje deed met 9 maanden ook nog niet zo veel. Met 10 maanden ging hij zelf zitten, kruipen, trok zich op aan de tafel en zette stapjes opzij in zijn box of ledikant. Echt een enorme ontwikkeling binnen een paar weekjes. Destijds dacht ik ook dat hij een beetje langzaam was en nu, met 11 maanden, is dat gevoel helemaal weg. Geef het nog even wat tijd!

Terug
Bovenaan