Baby s’avonds naar bed brengen

Hoi allemaal,

Ik probeer sinds een paar dagen mijn 9 weken oude zoontje rond 20:00 naar bed te brengen.
Je ziet gewoon dat hij moe is rond die tijd.

Maar zodra ik hem in bed leg is hij direct klaar wakker en komen de tranen. Terwijl dit wel prima lukt als wij (rond 23:00) ook naar bed gaan.
Ook bij hem blijven zitten wil niet helpen.

De reden waarom ik hem naar bed probeer te brengen, is omdat hij beneden s’avonds overprikkeld lijkt te raken. Tv staat dan aan (niet hard), maar op een gegeven moment is hij hyper actief. Maar wel rode ogen van vermoeidheid.

Hebben jullie tips? Hoe doen jullie het?
Bedankt alvast!

Heel herkenbaar, ons zoontje is nu 3 maanden en wij zijn hier ook nog steeds mee bezig. We zetten een witte ruis geluid op en leggen hem in een love to dreamslaapzakje en tegen alle adviezen in leggen we hem slapend in bed omdat het anders 0 succes heeft.
De ene avond lukt het hem wel om te blijven slapen en de andere avond is het huilen en valt hij weer in slaap als we met hem wandelen en hem dan bij ons op de bank leggen...
Het blijft puzzelen en zoeken

Slaapt hij in de kinderwagen wel lekker? Misschien kan je proberen de bak van de kinderwagen in zijn bedje te zetten?
Wij lieten haar ook vaak beneden in de wagen slapen en namen haar dan mee naar boven als wij ook gingen slapen.

Toen ze pas 7 maanden was sliep ze eindelijk redelijk rustig rond 21.00 in haar eigen bedje. (Overdag ging het prima trouwens ?)

Dankjewel voor jullie reacties!

Wandelwagen gaat goed, tot dat je de wagen stil zet haha .
S’avonds laat en s’nachts gaat ook goed, waar ik al super blij mee ben. En overdag juist weer drama haha, dan kan ik hem echt niet weg leggen ?

Vanavond heeft hij heel toevallig wel bij ons op de bank in z’n baby nestje kunnen slapen. Eerst super onrustig maar erna toch echt in diepe slaap.

Morgen maar weer proberen om hem in z’n bed te leggen. Aanhouder wint, toch?! :p

Wat ons hielp was overdag in de draagzak slapen… ze ging pas vanaf een week of 12 overdag beter in bed slapen. En in de avond niet beneden rondhangen(waar alle prikkels zijn) maar vanaf een uurtje of 19.00 boven blijven tot ze in haar bedje wilde slapen.

Bij ons sliep hij tot 3 maand tot uur of 21/22 in onze armen en op gegeven moment in nestje. Hij vond bij ons de rust. Rond de 12 weken lukte het opeens om hem na een fles van 19 uur in bed te leggen, wel legde we hem slapend weg ( aan de fles in slaap of wiegen). Het kwam dus vanzelf, net als dat het vanzelf kwam dan hij ook 's avonds zelf in slaap kon vallen in bed (kan hij pas sinds kort is nu 9 maand, hij viel 's avonds gewoon liefst bij ons in slaap).
je kan proberen of hij wel in bed wil als je hek dus helpt, door wiegen of voeden en dan even wachten tot ze diep slapen en overleggen (billetjes eerst matras laten raken, helpt tegen wakker schrikken).

Heel herkenbaar. Die van ons is bijna 4 weken. Hier 10 uur laatste fles en komt dan om 2 uur en weer om 6 uur. Daartussen en ook na 6 uur slaapt hij prima. Na 6 uur meestal nog 2 uurtjes. Eigenlijk een prima dag/nachtritme. Maar in de avond voor 10 uur krijg ik hem niet in bed ook al is hij over vermoeid. Vaak toch gedragen willen worden en ook wel krampjes en reflux. Krampjes zijn in de avond vaak ook het ergst volgens mij. Ik probeer wel ritueeltje te maken met elke avond kort badje en dan lekker beetje masseren, etc.. maar helpt nog weinig. Maar ik ga ervan uit dat dit vanzelf anders wel komt. Ben nu ook Maar aan het experimenteren met draagdoek zodat hij rechtop toch wat kan slapen in de avond. 

Wat fijn om te horen dat jullie hetzelfde doen, ik krijg van die goed bedoelde (maar bloed irritante) adviezen dat je ze niet bij je in slaap mag laten vallen enz.. maar op die manier werkt het wel!

Billen eerst neerleggen in co sleeper/box is ook een hele goeie!

Terug
Bovenaan