Baby 's avonds niet in slaap te krijgen

Hoi allemaal,

Eerder postte ik hier al wat over het slapen van mijn zoontje. Al een paar maanden slaapt hij erg slecht. Er zit vooruitgang in, maar 's avonds is hij met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en/of tips heeft.

Mijn zoontje is inmiddels 9,5 maand oud. In de ochtend en de middag slaapt hij meestal redelijk goed (niet altijd, maar wel steeds meer).
's Middags wordt hij tussen 15.00 en 15.30 ongeveer wakker. Steeds vaker houd ik hem dan wakker tot de avond, tenzij hij echt heel erg moe is. Maar nu komt het.
Als hij om 15.00 wakker is, is hij rond 18.00 weer moe aan het worden. We proberen hem dan tussen 18.00 en 19.00 in bed te leggen. Dit doen we op dezelfde manier als bij zijn andere slaapjes. Toch weigert hij en raakt hij compleet overstuur als hij in bed gelegd wordt. Laten huilen werkt niet, dat maakt het alleen maar erger. Dit betekent dat we hem uiteindelijk dus weer bij ons nemen. Voorheen wilde hij nog wel op de arm in slaap vallen, maar dit doet hij al een tijdje niet meer. Meneer verzet zich compleet, geeft niet toe aan zijn slaap en is dus bij ons ook niet te genieten. Duwen, zeuren, krijsen, iedere avond weer.
Uiteindelijk gaat de kleine pas slapen tussen 22.00 en 23.00, als hij dus inmiddels al zo'n zeven uur wakker is. Totaal oververmoeid, maar niets lijkt te werken. We hebben al een slaapcoach die met ons meedenkt en voor volgende week heb ik een afspraak staan bij de huisarts omdat ik wil laten uitsluiten dat het iets onderliggends is.

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en wat heb je gedaan om het gedrag van je kind te doorbreken? Ik ben echt radeloos (en moe inmiddels) ?

Mij kleine is nu 7 maand dus ik weet niet of het een optie is, maar als zij niet in slaap wil vallen ‘savonds, dan doe ik haar op mijn rug (draagzak of gewoon buidelen/knopen met armpjes ingepakt). Dan valt ze na een beetje opruimen van mij wel in slaap?

Ai, dat is vervelend. Kan het zijn dat hij teveel of juist te weinig slaapt overdag? Op deze leeftijd zou de ochtenddut max een uur moeten duren en de middagdut max 2 uur. 
Sterkte!

Ai wat naar en slopend zeg..?

Rond de 9 maanden is er weer een slaapregressie en kan verlatingsangst een rol spelen, maar als het al maanden hetzelfde is, speelt er wellicht wat meer..

Gewenning/onrust.. tja heel moeilijk te zeggen..
Fijn dat je nu in ieder geval een slaapcoach gaat laten meekijken.
Mocht je nog een tip kunnen gebruiken hierbij; ik adviseer je Bureau van Slaap eens te volgen op Insta, mocht je dat niet hebben ze hebben ook gewoon een website. Zij begeleiden heel liefdevol! En delen heel veel tips!

Terug
Bovenaan