Baby/ sabbelen op handjes /inbakeren

Een kleine vraag
Mijn zoontje nu 3 maanden.
Zodra ik die op bed leg wil hij op zijn handjes sabbelen, maar ik heb hem nog ingebakerd in de puckababy, maar dan doet hij dit op de zak zelf.
Maar ik wil hem graag in een gewone zak gaan leggen... maar zou hem hem dan niet zichzelf wakker houden? Omdat hij zo druk met zijn handjes is???

En zou ik hem in een zak met mouwen doen? Of zonder?
Enige met mouwen is, hij houd zijn armen vaak zo stijf, dan gaat het lastig en ben ik bang dat ik hem uit zijn rust heb en dat hij gaat huilen op bed... en bij zonder mouwen dat het snel onder de lakens vandaan is en zich wakker houd.... keuzes!!?

herkenbaar, ik heb mijn zoontje toen in een fedde en kees slaapzak gedaan. Daarbij zitten er ritsjes bij de armen, zodat ze licht ingebakerd zitten maar wel met armpje bij mond kunnen komen. Je kunt ook kiezen voor de puckababy mini en eerst 1 armpje uitbakeren om te kijken hoe dat gaat, heb ik nooit geprobeerd dus geen idee of dat werkt ;)

Dit doet mijn zoontje van 4 maanden precies hetzelfde! Hele slaapzak nat sabbelen haha. Ik laat hem maar gewoon, of als ik hem de speen geef dan gaat hij daar gewoon op verder.

Ik heb een dochter van 4 maanden die sinds 1 week in een gewone slaapzak slaapt met met een fedde en kees laken (maar dan zelf gemaakt) onze dochter wil ook veel de vuisten in der mond maar als ik haar armen gewoon los laat dan valt ze niet in slaap. 

Tamaraa ze slaapt in een gewone slaapzak. Een dikke slaapzak met mouwen? Of zonder? Lukt haar handen nog naar boven te krijgen???

Want zelf onder de lakentje van fedde en kees (die heb ik ook) binnen no time handen erboven)

Maar! Ik heb een oplossing!
Mijn zoontje kreeg gister zijn inentingen en mocht dus niet in de zak slapen.

Ik heb 2 hydrofiele luiers opgerold die onder de arnen langs het lichaam gelegd, daaroverheen de laken strak gedaan.

2x zo in slaap gevallen en gisteravond kreeg hij zijn handen er wel boven maar heeft ie een uur lang met zijn handen gespeeld en in slaap gevallen! Toen hij diep sliep handen eronder gedaan.
Om 2uur keek ik op de camera lagen de handen erweer boven. Maar werd pas wakker om half 7! (Normaal 2 of 4uur)

Weet niet of het door de inentingen komt... maar hoop dat dit zo blijft :)

Ze slaapt in een een slaapzak van de hema z'n dikke tog 3. Met mouwen. Mijn dochter haar rechter arm is er ook altijd uit maar ze sabbelt dan ook even maar valt dan wel gewoon in slaap.

Ja heb nu ook een hema slaapzak gekocht dacht dat dit 2.5 tog was.

Als ik mag vragen, wat heb jij onder de slaapzak? Gewoon de kleertjes of doe je die uit???

Terug
Bovenaan