Baby savonds niet in bed willen slapen

<p>Hallo</p><p>Mijn zoontje van 3 maanden slaapt overdag prima in zijn bedje. Ook als we hem wakker erin leggen valt hij in slaap voor een paar uurtjes.</p><p>Alleen lukt dit savonds (rond 19u-20u) nooit. Vanaf het begin af aan heeft hij savonds zijn huilmoment (zoals vaker voorkomt volgens mij). Hij lijkt dan erg moe en valt vaak ook in onze armen in slaap. Maar wakker of slapend in bed leggen lukt niet. Dan zet hij het op een krijsen en maakt zijn zusje wakker. Hij blijft bij ons totdat wij gaan slapen, krijgt dan de borst en valt  in slaap in zijn bed. Zijn zusje had precies hetzelfde. Alsof hij ons savonds nog even nodig heeft. Wie herkent dit? </p>

Herkenbaar. Beide dochters hadden dit tot een maandje of 4/5. We maakten er een gezellig momentje van. Dan ploften mijn partner en ik gezellig met een filmpje op de bank en legden de baby tussen ons in. Dan speelden we af en toe wat. Soms even kroelen. Dan lag de kleine weer even zelf te spelen. Stiekem vonden we het heerlijk. Zeker met de tweede ☺

Hadden wij eerst ook, maar nu hebben we het dagschema aangepast en gaat t s avonds 9 van de 10 keer goed! We hebben het schema nu dat ze overdag iets minder slaapt waardoor ze s avonds moe is.
Het schema als volgt; 7u wakker maken, 9u weer naar bed 9.45 wakker maken, 12u naar bed 14:30 wakker maken en dan 19:00 naar bed. In de tussentijd mag ze beneden wat dutten…p.s. Dit schema komt uit het boek ‘De tevreden baby’

Herkenbaar bij mijn beide dochters tot 4 a 5 maanden. Alleen hadden ze hier ook nog krampjes, dus waren het vaak helse avonden vol gehuil en gekrijs en gewiebel met een baby. Relaxed met de baby op de arm slapen tot 22.00/23.00 en tv kijken zat er niet in.

Rond de 4 a 5 maanden gingen ze eindelijk s avonds in hun bed slapen, de ene keer om 19.30, de andere keer 21.00, dus nog niet stipt elke dag op dezelfde tijd, maar we waren daar al erg blij mee.

Dat jouw kindje overdag wél zo keurig slaapt is al super knap!! Want hier deden ze overdag tot 4 maanden geen enkel slaapje in hun bed.. alleen in de wandelwagen/babynestje/box of in het grote bed.

Dus ja, het is herkenbaar en het gaat voorbij. Zolang je kindje s avonds relaxed is en niet krijst van de krampjes moet je je zegeningen maar tellen haha!!

Aud: 14.30 wakker, 19.00 naar bed?? Met 3 maanden?? Dat is 4.5 uur wakker!!

Sorry maar dat vind ik absurd. Ik werk op een kinderdagverblijf en kindjes gaan tot 6 maanden echt na 2 uur wakkertijd weer naar hun bedje... met 3 maanden sowieso na 1.5 uur wel!

Sowieso ben ik er op 'tegen' om kindjes wakker te maken op zo'n jonge leeftijd. Lekker laten slapen als ze slapen. Ik trek ze écht niet om 7u uit bed, vind ik zielig. Als ze uit zichzelf wakker worden, prima. Maar een slapende baby om 7u wakker maken? Echt niet. Lekker laten tukken :)

Heel herkenbaar. Bij ons inderdaad ook tot 4/5 maanden. Toen lukte het om haar rond 21.00 naar bed te brengen, op haar eigen kamer. Rond 23.00/24.00 kreeg ze nog een voeding en ging ze mee naar onze zolderkamer waar ze in haar wiegje sliep. De avonden waren inderdaad gevuld met bankhangen met een baby tussen ons in. Soms sliep ze op de bank heerlijk en dachten we haar lekker in bedje te kunnen leggen, maar daar was ze het meestal niet mee eens. Rond de 5/6 maanden hebben we haar bedtijd weer kunnen vervroegen, totdat we rond 19.00/19.30 zaten.

Het klinkt heel gek, maar misschien werkt een nachtlampje?
Wij hebben voor onze dochter naar de babyfoon op haar nachtkastje een siliconen uiltje staan met allerlei standen. We zetten hem aan met allerlei kleurtjes en op een kwartier. Ze reageert goed op de kleurtjes en is niet in paniek omdat het niet helemaal donker is. Overdags is het natuurlijk wat lichter in de slaapkamer..
Succes ;)

Heel normaal, ons zoontje had dit ook rond die leeftijd, dan hebben die kleintjes gewoon jouw nabijheid nodig. Wij probeerden hem iedere avond in bed te leggen en zodra hij dan begon te miepen ging hij gelijk weer mee naar beneden en sliep hij in zijn wippertje naast ons, na zijn late fles ging hij zonder protest slapen in zijn eigen bedje.
Op een gegeven moment huilde hij niet meer als we hem in bed legden in de vroege avond en was deze fase dus weer voorbij. 
Dus mijn tip: meebewegen met je kleintje! Gewoon blijven proberen en als hij aangeeft dat hij niet wil, neem je hem weer lekker mee naar beneden en laat je hem bij jullie zijn, over een paar dagen/weekjes is dit weer voorbij

Terug
Bovenaan