Baby savonds overstuur in bed

<p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn kleine meid van nu 19 weken oud ging savonds altijd zonder huilen naar bed rond 20.00-21.00 en slaapt dan meestal 45 minuten. Nu heeft ze sinds 2 dagen dat als ze in bed ligt ze de hele boel bij elkaar krijst, gilt en huilt. Dit heeft ruim een uur geduurd. Heb haar tussendoor vaak getroost, dan was ze weer rustig totdat ik weg was en dan begon het weer. Gisteren was ze bij de oppas en was het hetzelfde verhaal. Vanavond heeft ze ook bijna 45 minuten dit gedaan totdat ze toch in slaap viel. </p><p>Ik dacht eerst dat het door de oefenhapjes kwam, maar heb vandaag niks gegeven. Of zou het hapje van gisteren nog in haar lichaam zitten? </p><p>Vind het vooral zielig voor haar en vraag me af wat ik het beste kan doen als ze zo'n huilbui heeft. Tuurlijk troost ik haar, maar vaak als ik binnen kom begint ze al te lachen door het huilen heen. Nu slaapt ze ook steeds 5-10 minuten,  dan weer hard huilen en dan weer slapen. </p><p>Of is dit een fase? Sprongetje? Dacht dat ze dr sprongetje wel gehad had, maarja ik weet het ook niet zeker natuurlijk. </p><p> </p>

Ik denk een fase en sprong. Mijn zoontje word  nu regelmatig tussen elk slaapje  wakker ook snachts alleen voor zn speen.
Dus dan raad je het al elke nacht kan ik een paar keer die speen terug duwen. 
Doe ik dit niet laat ik hem ff door  huilen gaat het huilen  over in krijsen.
Fases fases fases  kan het woord niet meer horen??

Het is alleen bij dat slaapje dat ze zo doet. Rest van de dag en nacht slaapt ze normaal. Ze heeft geen speen dus die kan ik niet gebruiken om haar rustig te krijgen. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik ze graag. En als het een fase is dan hoop ik maar dat het snel over gaat. 

Rond deze leeftijd is ook een sprongetje. Ze krijgen dan meer inzicht in afstand en nabijheid en gaan dus beseffen dat jij de kamer uit gaat en ze dus alleen in bed liggen. 
Mijn zoontje heeft dit ook. Ik zou proberen om er even bij te blijven. Beetje rommelen in de kamer of de deur op een kier houden en af en toe laten horen dat je nog in de buurt bent..? 

Is dit alleen als ze een drukke dag heeft gehad of ook als ze thuis is?

Hier had onze dochter ook last van toen ze rond de 18 weken was.
Ik haalde haar uit bed en ging weer naar beneden om even te knuffelen en haar rustig te laten worden. Zodra ze weer in haar ogen ging wrijven etc legde ik haar terug en is het 9 van de 10 keer goed.
Zet dan ook een muziekje op en idd een speen.
Die wil je niet gebruiken? Kan vaak wel echt een uitkomst zijn en daardoor valt ze bij ons echt goed in slaap.
Welk hapje heb je gegeven? Wij begonnen met wortel en op de een of andere manier viel dit niet goed. Veel terug geven ook na 2 uur slaap als ze dan uit bed kwam, dan echt mega zuur. Altijd in de avond huilen als ze het smiddags kreeg.

Sprongen zijn er altijd whaha. Als je uit 4 bent dan komt 5 alweer om de hoek kijken. Gelukkig heeft deze maar even een donderwolk ;)

Mijn zoontje heeft ook geen speen  Hij snapt gewoon niet wat 'ie ermee moet doen :p
Als mijn zoontje niet zelf wil gaan slapen, maar wel moe is, haal ik hem uit z'n bedje en wieg hem totdat z'n oogjes dichtvallen. Daarna zing ik nog even een slaapliedje (doe ik bij elk slaapje) en leg ik hem terug in bed. Vaak doet z'n ogen nog een keer open om dan vervolgens echt in slaap te vallen. Hij heeft er vaak aan 't eind van de middag last van. Dat wiegen duurt de ene keer 5 minuten, de andere keer een half uur. Ik ben allang blij dat het nu op deze manier lukt. Eerder moesten we hem in slaap wiegen en dan nog 20 minuten doorlopen, voordat we 'm weg konden leggen. 

Ze wil geen speen maar pakt altijd een tutteldoekje om in slaap te komen. Ze doet het ook als we de hele dag thuis zijn geweest. Had haar broccoli gegeven,  die week ervoor had ze al doperwten en banaan gehad en dat ging goed. Omdat ik zelf altijd last van m'n darmen krijg van broccoli dacht ik misschien zij ook. 
Zou het ook eraan kunnen liggen dat het echt donker is? Was gisteren namelijk wel even in dr kamer gebleven met alles donker en toen begon ze ook weer te huilen. Deed ik een klein lampje aan, werd het minder. Uiteindelijk wel weer uit gedaan en ze is na een tijdje ook in slaap gevallen,  maar vind het zo zielig voor dr als ze zo ligt te huilen. Als ik haar uit bed haal om te troosten en te wiegen gaat ze kletsen dus dat is helaas geen optie. Troost haar nu dus als ze in bed ligt. 
Misschien ben ik al te verwend doordat ze eigenlijk nooit meer een huiluurtje heeft gehad na een week of 6. 

Terug
Bovenaan