Baby servies

Wat hebben jullie aan servies voor jullie baby gekocht? Oefenhapjes gaan hier uit kleine bpa vrije plastic bakjes. Wat koop ik erbij? Een plat bordje voor boterham en een bordje met vakjes? Is dat voldoende of hebben jullie meer? Goede tip van bordjes, met of zonder zuignap? Melamine, plastic, bamboe? Thnx!<br />
 
Je komt er vanzelf achter hoeveel je nodig hebt.. ik vond in het begin minstens 4 lepeltjes en een stapel bakjes wel fijn. De bakjes gebruikte ik voor van alles. Warm eten, fruit, yoghurt, brood etc.

Op oudere leeftijd worden borden weer handiger en zijn lepeltjes die iets groter zijn weer fijn en een vorkje.

Mijn meiden zijn nu 2 en 4 en we hebben zo'n 8 bordjes (Hema en Mepal), 15 bakjes (Ikea en Wibra heeft vaak heeeeele leuke met diertjes enzo), 2 munchkin-360 bekers, 2 tuitbekers, 15 plastic bekers en een bak vol baby/kinder bestek in verschillende maten.

In de loop van de tijd koop je vanzelf bij wat je mist en verzamel je dus steeds meer. Borden met vakjes heb ik nooit gebruikt, met een zuignap ook niet. Er is nog nooit een bord op de grond gevallen hier in 4 jaar tijd. Wel tal van bekers en etensresten natuurlijk, maar een heel bord schuift niet zomaar van tafel.
 
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Het is zeker zo, wat je mist koop je bij... Het is ook wel fijn om wat extra's te hebben als er eens iets in de vaatwasser zit. Thnx voor je bericht!
 
Is heel persoonlijk denk ik. 
Ik vind zelf de siliconen bordjes van done by deer heel fijn. Ik heb ook een in de vorm van een eekhoorn met 3 vakken en een zuignap. De zuignap werkt niet bij ons omdat het blad van haar stoel niet glad is. Maar de vakjes vind ik bij sommige maaltijden wel handig. Ze gooit graag met eten, en deze bordjes gaan niet stuk. 
Van nuby heb ik een setje bakjes en babylepeltjes. Die lepeltjes gebruikten we tot 12 a 14 maanden veel. Daarna zijn we overgestapt op lepel en vork van Liewood. Ik vind het fijn dat ze meteen met een normale vorm om leert gaan. Het handvat is wel wat dikker en ze zijn natuurlijk kleiner dan ons bestek. Ze is nu 17 mnd en eet met vork en lepel goed. 
Ook heb ik van Liewood een oefenbekertje met oortjes. Die gebruik ik bij maaltijden. Verder een philips avent rietjesbeker. 
Meer hebben we tot nu toe niet nodig gehad. 
 
Oh en de Bibado slabbers zijn hier echt onmisbaar geweest. Veel handiger dan degene met opvangzakje. Ze kosten wel wat.
 
Idd. Gewoon ikea bordjes en bakjes. Plastic bestek van action. Ideaal hier. Bekertjes ook van ikea. Ook plastic. Ik heb de gewone bekers omdat ik een gedoe vindt met die speciale bekers. Gelijk goed aanleren en me jongste van 7 maanden nu. Drinkt er al erg goed uit
 
Terug
Bovenaan