Baby sinds 3 weken 's nachts jengelen

Onze kleine man (4 maanden) sliep al een aantal prima door van ca. 23.00-07.00 uur, maar sinds 3 weken is hij nu 's nachts ineens gaan jengelen. Begint meestal rond 03.00 uur. Hij slaapt dan nog wel en als je zijn speentje geeft, dan is hij ook direct weer rustig. Soms slaapt hij dan alsnog door tot 07.00 uur, maar vaak herhaalt dit zich ieder uur of half uur. Zijn laatste fles krijgt hij om 22.30 uur.

Heb hem ook al eens wakker gemaakt en gewoon een flesje gegeven. Dronk hij wel leeg en sliep daarna gewoon door (al wilde hij na 3 uur toch weer z'n speentje).

Vind het zielig om hem iedere nacht zelf wakker te maken voor een flesje, maar vind het nu na 3 weken toch wel enorm opbreken om er vanaf 03.00 uur ieder uur/half uur uit te moeten om een speentje te geven. Je slaapt dan tussendoor ook niet echt meer. 's Avonds slaapt hij zonder problemen van 19.00-22.30 uur (we maken hem dan wakker voor z'n flesje) en als we hem daarna terugleggen is het ook geen enkel probleem tot 03.00 uur. Iemand enig idee wat dit kan zijn?


 
Ik heb dit probleem ook sinds een maand maar onze slaapt dan niet meer, honger is het niet, want hy is dan klaar wakker en zit dan te lachen en te brabbelen. Hy wilt dan gewoon aandacht. Pff :(
 
Ik heb dit ook een tijdje gehad met mijn zoon. Bij mij was het een aantal nachten (weet neit meer hoelang) en daarna was het weer over.
Ik heb hem inderdaad vaak zijn speen gegeven, en hem gewoon in bed getroost.
Soms heb ik hem ook even laten door huilen.
Bij mijn zoon was het inderdaad ook geen honger (de borst wilde hij namelijk dan maar even)
Wat het wel is weet ik niet, kan met de ontwikkeling van je kindje te maken hebben misschien...
 
ik heb dit ook met mijn zoontje hij is nu 5 maand en 2 weken en heb het 3 weken gehad elke keer jengelen snachts en elk uur. maar nu sinds een weekje is hij om 4 uur half 5 klaar wakker en is dan ook niet meer van plan te gaan slapen en vraag me af of dit een fase is en weer voorbij gaat??
 
Hoor het inmiddels van heel veel mensen, dus zal idd wel weer een fase zijn.

Wij hebben onze kleine man gisterenavond om 19.00 uur een flesje gegeven en helemaal niet meer wakker gemaakt. Kwam hij zelf om 02.00 uur en heeft netjes z'n hele fles leeggedronken. Daarna was hij pas weer om 06.45 uur wakker.
Niet ideaal, maar vind het toch beter dan na 03.00 uur ieder half uur even opstaan voor z'n speen.
Nu maar hopen dat de fase snel voorbij is.

Blij te horen dat het bij jullie kids iig niet al te lang heeft geduurd. Bedankt voor de antwoorden.
 
Terug
Bovenaan