Baby slaap kruipen over?

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje is 8.5 maand. Hij tijgert sinds hij 5 maanden is. Af en toe gaat hij wel in kruiphouding zitten, maar kruipen doet hij niet. Hij kan ook niet vanuit kruip/tijgerhouding gaan zitten. Als ik hem te lang neer zet valt hij op een gegeven moment ook om. </p><p>Maar. Sinds vorige week trekt hij zich op aan dingen. Het liefst aan zijn loopstoel. En als hij erachter gaat staan loopt hij zo weg. Alsof hij nooit anders gedaan heeft. Af en toe gaat hij ook los staan en denkt hij zo weg te lopen, maar dan valt hij nog. </p><p>Nu mijn vraag, is het erg als hij kruipen overslaat? Je leest er op internet toch wel wat dingen over. En ik vind het heel raar dat mijn zoontje nog niet kan kruipen of zitten, maar wel kan lopen achter een loopstoel of karretje. Hij was met alles al heel vlot. Dus het verbaast me niet dat hij nu begint met lopen. Maar ergens maak ik me ook wel zorgen over niet zelf kunnen zitten en kruipen. Iemand een (positief?) vergelijkbaar verhaal? </p><p> </p>

Mijn baby is 8 maanden en doet nog niks zelf behalve omrollen sinds een maandje en sinds gister draait ze ook weer terug. Hallelujah. Zitten vind ze super leuk alleen houd ik haar altijd vast want ze kan het niet alleen. Ergens aan optrekken of kruipen of laat staan tijgeren heeft zij nog lang niet in haar hoofd. Ik zou zeggen geen zorgen maken maar mocht je dat wel doen zou je altijd naar huisarts/consultatiebureau kunnen gaan.

Mijn dochter ging ook eerst staan en stapjes zetten voor ze zelfstandig tot zit kon komen. En daarna met 11 maanden volgde kruipen pas. De volgorde kan afwijken.

Mijn oudste heeft het echte kruipen overgeslagen. Die kwam met tijgeren heel ver en ging gelijk over met de baby rollator lopen. Hij liep vanaf 11 maand trap op en af. En echt lopen met 18 maand. Ieder kind is anders. Mijn jongste nu kan heel goed vooruit duwen met 1 jaar. Super goed kruipen met 9 maand maar vindt los lopen dan nog heel eng terwijl die het best kan

Nou nog geen week geleden dat ik dit topic opende. Sinds gisteren kruipt hij op zijn knieën! Gigantische progressie in anderhalve week tijd. Optrekken en staan, stukjes lopen en kruipen op zijn knieën. Nog meer ogen in mijn achterhoofd nodig nu. Haha.  

Terug
Bovenaan