Baby slaapt alleen in bij wiegen

<p>Hi allemaal, onze zoon van bijna 4 maanden slaapt alleen in als we hem wiegen. Hij ligt tegenwoordig in de ledikant, maar na een aantal minuten huilen slaapt ie echt pas als we even zijn beentje wiebelen. In de box als we hem heen en weer rollen werkt ook, wandelwagen is uiteraard ook succesvol.</p><p>Als hele jonge baby regelmatig wakker weggelegd en een tijd lang ging het ook goed als we hem 5 min lieten huilen, maar tegenwoordig wordt hij alleen maar hysterisch. Wellicht is het wiegen erin gerold omdat hij eerst in een wiegje lag die we soms op en neer schudden omdat hij veel last heeft van krampjes. Nog steeds overigens, wellicht door voedselovergevoeligheid.</p><p>de nacht gaat wel goed, tenzij hij echt weer veel last heeft maar anders slaapt hij zelf door.</p><p>Gaat dit vanzelf over? Iemand hier ervaring mee? Ik weet niet goed of we hem nu heel lang moeten laten huilen telkens of hopen dat hij het straks niet meer nodig heeft? Fiep wil hij niet trouwens.</p>

Herkenbaar bij ons eerste kind. Achteraf onze eigen ‘fout’. We hebben hem zelf in slaap gewiegd en hem slapend in zn ledikant gelegd omdat ik het zo erg vond dat hij moest huilen. Eenmaal gewend was het lastig om het weer af te wennen.
bij ons tweede kind wilden we dit anders. We hebben haar gecontroleerd laten huilen en met succes! Wat een verschil. ? Misschiej toch weer proberen dat hii zelf in slaap valt? Natuurliji vervelend dat hij moet huilen, eventueel klein flesje geven. Succes!

[quote quote=10316224]Herkenbaar bij ons eerste kind. Achteraf onze eigen ‘fout’. We hebben hem zelf in slaap gewiegd en hem slapend in zn ledikant gelegd omdat ik het zo erg vond dat hij moest huilen. Eenmaal gewend was het lastig om het weer af te wennen. bij ons tweede kind wilden we dit anders. We hebben haar gecontroleerd laten huilen en met succes! Wat een verschil. ? Misschiej toch weer proberen dat hii zelf in slaap valt? Natuurliji vervelend dat hij moet huilen, eventueel klein flesje geven. Succes![/quote]
Dank voor je reactie! Dat gecontroleerd huilen werkte hier ook tot een maand of 3, toen is het bergafwaarts gegaan... hoe is dat bij jullie 1e goed gekomen? Duurde dat lang? Hoelang liet je hem Max huilen? Als we flesje/borst geven slaapt ie meestal al en dan wordt ie slapend in bed gelegd, dat is savonds meestal het geval.

Wij hebben hetzelfde gehad met ons dochtertje vn toen 5,5 maanden. Daarvoor was het avondslaapje in de wieg bij ons op de kamer goed maar overdag altijd gedoe in haar ledikant. Grootste onrust ontstond toen ze niet meer ingebakerd mocht worden omdat ze kon rollen.

ik ben blij dat we een slaapcoach hebben ingeschakeld, ook al is vijf maanden nog te jong om te coachen. We hebben hele goede tips gekregen en een methode die bij ons past waarbij je de baby niet in haar eentje hoeft te laten huilen in bed. Uiteindelijk hebben we wel coaching gedaan en afgelopen maandag afgerond, en ik kan zeggen dat we ons meisje gewoon weer in haar eigen bedje leggen te slapen en dat ze zelf in slaap valt. Het gaat niet altijd goed en ook de dagslaapjes mogen wat langer, maar he we zijn vooruitgegaan van in slaap moeten wiegen, bij ons in bed slapen en complete hysterie naar gewoon rustig indutten en 's avonds voor het slapen de dag verwerken met iets meer gejengel maar ook daar komt ze steeds beter zelf uit.

mijn tip zou zijn om als je er iets mee wilt niet te lang te wachten, want een oververmoeide baby is echt niet fijn. Kies een mehode die je aanspreekt en pas die consequent toe, niet na drie dagen weer wat anders proberen.

wij zijn begonnen met haar op ons laten slapen in haar kamer, dan wegleggen. Eerste nachten op een matrasje bij haar op de kamer geslapen, en zo alles steeds verder afbouwen en dat heeft bij ons erg geholpen. Opstaan en avondbedtijd op elke dag hetzelfde tijdstip en altijd hetzelfde ritueel zodat ze weet wat er gaat komen. 

Terug
Bovenaan