Baby slaapt alleen in draagzak goed

<p>Mijn dochter is nu bijna 11 weken en gaat vanaf volgende week 2 dagen per week naar de kinderopvang. Daarnaast past mijn moeder 1 dag op. </p><p>Al vanaf de eerste weken heeft ze veel moeite met slapen. Ik nam haar daardoor in de draagzak waardoor ze nog redelijk sliep op een dag. Sinds twee weken proberen we haar aan haar bedje te laten wennen overdag. Vaak slaapt ze 2 x per dag 45 minuten. Als het echt niet wil neem ik haar maar weer in de draagzak zodat ze in elk geval een lange ruk maakt qua slaap. </p><p>Gisteren heeft mijn moeder voor het eerst opgepast en Mn dochter was daarna bekaf. 1x 30 minuten en 1x 45 minuten geslapen. Drama dus. M’n moeder overprikkeld haar snel, dat weten we uit ervaring van ons zoontje paar jaar geleden. Ze let minder goed op de slaapsignalen e.d. Toch kunnen en willen we niet zonder haar oppas dagen  </p><p>Tijdens de twee uurtjes wennen op het KDV sliep ze een uurtje. </p><p>Ik ben bang dat als ik volgende week weer aan het werk ga het helemaal drama gaat worden met haar slaapjes. Ervaringen? Tips? Hoe dit aan te pakken? Wanneer wordt het beter?</p><p>Ze wordt al ingebakerd, en heb een doekje met mijn geur aan haar speen gehangen. </p>

Onze dochter wilde ook alleen maar slapen in de draagdoek, ze is nu bijna vier maanden en de draagdoek hoeven we er niet meer elke keer bij te pakken. De eerste week sliep mijn dochter ook slecht op de opvang, sinds ze overdag een speen heeft (natur sutten speen, deze pakt ze namelijk wel) gaat het slapen ook op de opvang heel goed. Daarnaast gaf het mij een fijn gevoel dat de leidsters vertelden dat het wel.goed kwam en dat ze zich lang zouden redden met een niet tevreden baby (want ja, ze was wel moe) , Kortom ik moest het loslaten, dat ging best goed. Dat komt echt omdat ze mij dat vertrouwen ook gaven. 
Leidsters hebben dus echt wel ervaring en hebben misschken nog andere ideeën hoe ze een baby in slaap moeten krijgen. En...het is ook een andere omgeving, dit kan misschien ook een positieve invloed hebben op jouw kindje. Wat betreft je moeder, misschien dat je de slaapsignalen nog eens kunt vertellen. 

Succes en het komt goed!! 

Hoi
Ja idd wat hier boven staat en mischien wat muziek aan zetten op haar kamer als ze naar bed gaat mijn dochter heeft een happyhorse konijn met muziek en slaapt erdoor vrij snel moet m soms 2 x aan zetten   

Muziekje hebben we al. Gebruiken sinds deze week een Zazu pinguïn met hartslag. Erg rustgevend, maar nog steeds geen wondermiddel ;-) 

Hier ook eerst alleen maar draagdoek. Op de opvang weten ze wel wat ze moeten hoor. En bij oma.. zal miss wennen zijn maar die heeft ook al ervaring. Hier was een bibs speen en buikslapen top. Vond ik eerst eng, maar ze kon al wel haar hoofd draaien van links naar rechts, en ze sliep als een engel. Miss eens testen in de box? 

Ik vermoed ook wel dat ze een buikslapertje wordt (broer is het ook, ik zelf ook). Maar als ik haar nu op haar buik leg tilt ze hele tijd haar hoofd op en gaat dan jammeren omdat het te zwaar wordt ? 

Terug
Bovenaan