<p>Mijn dochter is nu bijna 11 weken en gaat vanaf volgende week 2 dagen per week naar de kinderopvang. Daarnaast past mijn moeder 1 dag op. </p><p>Al vanaf de eerste weken heeft ze veel moeite met slapen. Ik nam haar daardoor in de draagzak waardoor ze nog redelijk sliep op een dag. Sinds twee weken proberen we haar aan haar bedje te laten wennen overdag. Vaak slaapt ze 2 x per dag 45 minuten. Als het echt niet wil neem ik haar maar weer in de draagzak zodat ze in elk geval een lange ruk maakt qua slaap. </p><p>Gisteren heeft mijn moeder voor het eerst opgepast en Mn dochter was daarna bekaf. 1x 30 minuten en 1x 45 minuten geslapen. Drama dus. M’n moeder overprikkeld haar snel, dat weten we uit ervaring van ons zoontje paar jaar geleden. Ze let minder goed op de slaapsignalen e.d. Toch kunnen en willen we niet zonder haar oppas dagen </p><p>Tijdens de twee uurtjes wennen op het KDV sliep ze een uurtje. </p><p>Ik ben bang dat als ik volgende week weer aan het werk ga het helemaal drama gaat worden met haar slaapjes. Ervaringen? Tips? Hoe dit aan te pakken? Wanneer wordt het beter?</p><p>Ze wordt al ingebakerd, en heb een doekje met mijn geur aan haar speen gehangen. </p>