baby slaapt amper

A

Anoniem

Guest
hoi

mijn kindje is nu 8 maanden en slaapt overdag amper, soms totaal 1 tot 1,5 uur. Nachts slaapt hij ook niet al te veel, 2 tot 3 (4) keer wakker en meestal al 0m 5:30 wakker terwijl de fles pas komt om 6:30 / 7:00.
De laatste paar dagen is hij avonds niet na bed te krijgen, wil pas slapen om 23:00 als wij gaan slapen. Daarvoor huilt hij elke keer als hij in bed wordt gelegd. Soms heeft hij ook last van weer een boertje en daarom als hij blijft huilen tillen we hem maar weer even op, en dan komt er vaak weer een boertje. Dan weer in bed maar meneer blijft wakker en vindt het erg gezellig. :(

Totaal slaapt hij dus amper. Wat kun je aan die 'onrust' doen. Overdag is hij qua spelen actief genoeg.

Wat eten betreft krijgt hij genoeg. De laatste tijd gaat hij zelfs soms met zijn flessen spelen. Haalt hem steeds uit zijn mond, kijkt er naar en dan weer terug. En drinkt de middag (15:30) fles en avond fles ook niet altijd meer leeg.   Hij krijgt totaal 3 flessen en 1 papfles, fruit, avondeten en diksap.

iemand advies?

Ik denk dat er 1 fles af mag, maar ik zou dat altijd eerst met het CB bespreken. Als ze 8 maanden zijn mag je volgens mij van 4 naar 3 flessen. (ik reken de papfles ook als fles) Onze dochter speelt ook op die manier met haar flesje en is bijna 8 maanden. Kijken, eraan pakken en weer in de mond stoppen. Ik vind het wel leuk om te zien, maar het is inderdaad wel een teken dat ze niet echt "honger" hebben. Als ze honger heeft, dan mag de fles nog geen seconde uit haar mond!
Eet jullie kindje nog geen boterham? Wij mochten met 7,5 maand beginnen met een boterham zonder korstjes met jam, smeerkaas. Ze eet daarvan de helft op.
Wel lastig dat je kindje zo weinig slaapt. Daar heb ik geen advies voor. Hopelijk is het een periode en gaat het vanzelf over.

Succes ermee!

pfff vermoeiend he wesley slaapt sinds paar dagen ook maar uurtje overdag en s nachts wel 3 x wakker hopen dat het tijdelijk is
maar wist niet meer of het je vraag was ?
weley is wel zwaar 11,5 kilo en 76 cm en net 9 mnd
en eet (via cb gekrgen advies)
7-8 00   210 cc 7 schep en 3 pap (of bordt pap)
11-00     drinken en lange vinger of rijstewafeltje
12-00 broodje en 150 cc met 5 schepjes
15-00 potje fruithap of vers
17-30 potje eten of vers
19-00 150 cc met 5 schepjes en 3 schep pap(geef vaak 180 hoor)
bij mij zeiden ze dat ze met 8 mnd nog wel 450 -500 cc melk moeten hebben
gr marijke

Beste Annemarie,

Jouw probleem is best herkenbaar. Mijn zoontje wil overdag nauwelijks slapen. Inmiddels gaat het een stuk beter. Ik kan alleen vertellen wat voor mij heeft gewerkt, want elk kindje is anders.

Ten eerste komen bij mijn zoontje binnenkort de tandjes door. Bijtringen wil hij niet, dus heb ik chamodent-druppels van VSM gekocht. Hij krijgt 3x, 3 druppels per dag. Tevens krijgt hij door al die vaste voeding af en toe een beetje buikpijn. Nog van zijn eerste maanden krijgt hij 3 druppel, 3x per dag Cina-baby. Voor het slapen masseer ik het tandvlees met zo'n zalfje voor doorkomende tandjes. Hij slaapt nu redelijk. Gaat niet meer huilen, wel lekker kletsen met zijn knuffels en valt weer in slaap.

Mijn zoontje zit af en toe ook aan me gekleefd. Hij is erg bang alleen te zijn. Tegen het advies van het CB in, zei mijn moeder-instinct dat de tijd nog niet rijp is voor hem om alleen te slapen in een babykamer. We zijn ook verhuisd, dus zo'n baby moet ook wennen aan zijn nieuwe omgeving. Hij slaapt bij ons op de kamer. Hij begint zich langzaam fijner te voelen. Binnenkort gaat hij naar zijn eigen kamer en dan ga ik logeren bij hem. Langzaam bouw ik dit af en zal hij alleen kunnen slapen. Overdag ben ik vaak samen met hem op het grote bed gaan slapen (mn voor het grote middagdutje). Hij kon ineens 1 tot soms 3 uur slapen. 'S ochtends leg ik hem gewoon in bed en doe ik desnoods oordopjes in. Zonder iets te zeggen tegen hem, leg ik hem tussentijds weer goed (dan wordt hij ontzettend boos). Ik trek me er niks van aan en hij gaat steeds beter zelf slapen. Al is het maar voor 15 minuten, ik haal hem minimaal pas na een uur op.

Wandelen met de wagen of een stukje rijden helpt ook enorm. Als niks lukt, lukt dit altijd.

Mijn zoontje heeft wel behoefte aan meer vaste voeding. Ik geef hem 1 fles 's ochtends met wat Bambix erin. Daarna een 1/2 fles melk en 1/2 bord pap. 's Middags fruit, boterhamstukjes met boter en diksap. 'S avonds een potje of zelf gemaakt avondeten. Voor het slapen een fles melk. Wij douchen hem voor de laatste fles met Zwitsal Slaap Zacht. Hij slaapt nu van 21.00 tot 8.00 (af en toe kletst hij nog wat). Hij ligt in een dik trappelzakje met lange mouwen en een extra deken. Hij had het gewoon koud!

Misschien heb je hier iets aan!!

Succes ermee!
Groetjes,
Natasja

mijne is 8.5 maand oud en slaapt amper:

6-7 uur Fles 150 cc plus 5 scheppen (180 gaat hij van spugen) + paar stukjes brood
9 uur beetje water met rijstewafel
11:30 boterham + 150 cc plus 5 scheppen
15:00 fruit. (banaan of 2 en een halve mandarijnen)
17:30 warm eten
19:00 180 cc fles + 6 scheppen
23:00 uur 180 cc fles +6 scheppen.

Hij wordt dan wakker rond 3 uur 's nachts en slaapt dan pas rond 4 uur weer in (naast ons helaas)
overdag slaapt hij in de ochtend een klein uurtje en in de middag anderhalf uur.

Die 23:00 uur fles zou eraf moeten maar het lukt ons niet. Pap eet hij echt niet. Dat spuugt hij uit. ook al zit er maar 1 schepje door.

Terug
Bovenaan