Baby slaapt eindelijk door, nu zelf wakker

<p>Ja hoor de dag is eindelijk aangebroken. Mijn 10 maanden oude zoontje slaapt eindelijk door! Voorheen moest ik er tussen de 3 tot 7 keer uit in de nacht, dus dit is heerlijk. </p><p>Vanaf donderdag was het ineens afgelopen, geen idee hoe het kan maar ik ben blij. Alleen zondag werd hij om 1 uur nog een keertje wakker. </p><p>Maar ik lig nu zelf zo vaak wakker in de nacht, omdat ik al 10 maanden slecht slaap. Heb in die maanden hoogstens 4 uur aan een stuk geslapen dus mijn slaapritme is helemaal weg.</p><p>Ook nu lig ik klaarwakker in bed en kan ik niet meer in slaap komen. Iemand die dit herkent en tips heeft? Het zal uiteindelijk wel weer goed komen, maar het is zo frustrerend. Kan die extra uren slaap voorlopig nog wel gebruiken haha!</p>

Melatonine. Dit neem ik ook vaak als in in de nacht er uit ben geweest. Is een stofje dat je lichaam zelf aanmaakt, alleen het helpt net iets beter met inslapen. Succes!

Normaal kijk ik ook niet op mijn scherm, maar ik lag zo te draaien dat ik het even van mij af moest schrijven. Scherm staat wel vanaf 22.00 tot 7.00 op nachtstand, waardoor het blauwe licht eruit wordt gefilterd. Kun je bij iPhone instellen.
@LKM Oh dat is wel een handige om te proberen! Dankjewel :)

Ik heb slaaptherapie gehad. Daar heb ik geleerd dat als je na 15 minuten nog niet slaapt, je even uit bed moet. Iets gaan doen wat weinig hersenactiviteit nodig heeft (boekje lezen e.d.) en na een half uur weer het bed in. Als je gaat concentreren om te slapen werkt dat averechts, omdat je de hersenen teveel activeert.

Heb meteen melatonine tabletten gekocht. Neem voor het slapen 1 tabletje, je mag er 3 pakken. Tot nu toe niet meer wakker geweest, dus echt heel fijn. Over een paar dagen zonder tabletje proberen en kijken of mijn lichaam al een beetje gewend is!
Dat uit bed gaan is ook een goede tip! Ga inderdaad zo liggen denken dat je alleen maar wakkerder wordt, heel vervelend haha. Zo gek om ineens weer hele nachten te slapen na 10 maanden, maar wel zooo fijn ?

Terug
Bovenaan