Baby slaapt in nacht niet of weinig

Goedemiddag,

Vraagje, we weten het na 3 maanden niet meer.
Onze baby (3maanden oud) slaapt overdag hazenslaapjes in zijn eigen bedje. We zitten dan wel rond de 4,5 tot 5 uur per dag.
In de avond is hij moe en gaat hij naar bed tussen 19:00 en 19:30.
Hij slaapt meestal goed tot 00:30/01:00. avondfles heeft geen zin.
Hierna maakt hij hazenslaapjes dus elke 30 minuten wakker (speentje in doen ,troosten etc) tot 04:00. Dan is hij klaarwakker en kunnen we er niks meer mee. We proberen hem tot minimaal 06:00 in zijn bedje te houden.
Zo zijn we er dus elke keer minimaal 7/8 uit per nacht.

Enig idee hoe we de nacht wat beter kunnen laten verlopen?

Flesvoeding
5x 150-180 cc nutrilon standaard.

Ik zou het om 4 uur klaarwakker in bed stoppen, voor het moment even volledig uit je hoofd zetten. Daarmee frustreer je de boel alleen. Heel misschien gaat de rest dan ook iets beter.
Tegen de 6 maanden volgt er een groot verschil in slaappatroon. Dus nog even volhouden.
5,5uur aan 1 stuk is eerlijk gezegd niet slecht op die leeftijd. Probeer dan zelf ook te slapen.
Je kan proberen het 's avonds gaan slapen staps gewijs te verlaten, met maximaal een kwartier per keer. Maar pas daarmee wel op. Een oververmoeide baby proberen te laten slapen is een ramp.
En veel blootstellen aan daglicht, om op natuurlijke wijze het dag en nachtritme te verbeteren.

Wauw! Super knap dat hij de hazenslapen overdag in bed doet. Onze dochter van 6 maanden gaat nu net een kleine week tussen de middag naar bed en met wat tegengas slaapt ze 1 a 2uur, de rest slaapt ze in de wagen, draagzak of maxi cosi. En dan savonds weer in d'r wieg.
'S avonds probeer ik haar geeneens om 19u op bed te leggen want ze wil lekker buidelen. Dus vanaf 19 zit een van ons met haar op de bank (ze slaapt dan wel). Rond 23u gaat zij naar haar bed en slaapt dan soms tot 7, vaak tot 5. Krijgt voeding en gaat dan weer naar bed (lees bij ons in bed) tot 7/7.30 als onze wekker gaat. 
Dat is eigenlijk vanaf de geboorte al zo, veel behoefte aan buidelen (haar eerste 1,5 week na de geboorte kon dat niet dus ze had wat in te halen). Met onze oudste hetzelfde, dus we waren er al wel een beetje op ingesteld dat de wieg met name snachts word gebruikt. Persoonlijk zit ik liever van 19tot23 op de bank dan snachts om 3uur ? 
En straks als ze naar 2 vaste slaapmomenten gaat, gaat ze wel 3x naar bed. Althans is wel de bedoeling.. 
En stiekem ligt daar ook wel mijn tip/idee, probeer het om te draaien. Overdag wat meer in de buurt, de box, kinderwagen ofzo, maar bij jullie in de buurt. Dat hij mee krijgt dat het dag is, hij lekker in de buurt is etc. En dan de 2 langere slaapmoment (hier is dat tussen de middag & savonds) in zijn eigen bed. 
Maar goed, wil wel gezegd hebben, ik doe ook maar wat, op gevoel en veel kijkende naar wat zij nodig heeft. (Misschien soms zelfs teveel). En het is maar net wat bij jullie werkt en jullie kleine nodig heeft. Gebroken nachten zijn erg vervelend en slopend, dus veel sterkte daarmee!!

Terug
Bovenaan