Baby slaapt makkelijker bij papa dan bij mama

<p>Onze baby is nu 9 maanden en huilt lang als ik hem naar bed breng. Als zijn papa met hem wandelt en hem neerlegt dan blijft hij wel rustig. Als ik dezelfde methode probeer dan huilt hij meteen als ik hem neerleg. Hebben jullie hier ervaring mee. Ik dacht aan verlatingsangst of gewenning? Ik vind het zo jammer dat hij niet rustig in mijn armen kan worden tenzij in hem borstvoeding geef. </p>
 
Ik snap dat dit niet leuk is ook al doe je het precies hetzelfde als "papa" 
Uit je verhaal maak ik op dat je borstvoeding geeft zolang jij de baby vast hebt ruikt hij natuurlijk ook je melk. 
Bij ons ging het ook een tijdje makkelijker als papa hem in bed deed,maar dat is nu weer over! 
 
 
 
Ik denk persoonlijk dat het niks met borstvoeding of iets heeft te maken, maar meer met de rollen papa en mama.
Onze dochter deed dit ook, en heeft nog wel eens een handje van om dit te doen en ze is 3.
Maar 1 troost het zijn gelukkig altijd periodes!
 
Mijn man kreeg mn kinderen ook altijd eerder in slaap toen ze baby waren dan ik (en ik heb nooit borstvoeding gegeven) Irritant hè! Maar op de een of andere manier voelen ze gewoon het verschil tussen papa en mama en voelen ze dat mama wat eerder 'gestresst' is ofzo..
Mn jongste dochter is nu 13 maanden En het is helemaal voorbij hoor, we Kunnen haar nu allebei prima op bed leggen. En mn oudste dochter is bijna 3 jaar en heeft nu al maandenlang voorkeur voor mama en is boos als papa haar naar bed brengt haha. Dus het gaat voorbij! ;)
 
Fijn om te horen dat jullie er ook ervaring mee hebben en dat het waarschijnlijk  fases zijn. Ik ga mij er wat minder druk om maken en laat papa nu dit mooie klusje klaren.
 
Terug
Bovenaan