Baby slaapt nergens anders dan in bed

Hoi allemaal,
Onze dochter van 14 weken slaapt erg goed in haar eigen bedje wat we super fijn vinden! Hier mogen we ook echt niet over klagen en dat doen we dan ook niet.
Wat we minder fijn vinden is dat ze niet (of met hoge uitzondering) kan slapen als ze niet in haar bedje ligt.. Op zich is het niet zo erg als ze even niet slaapt, maar het probleem is dat ze dan de rest van de dag ook nauwelijks meer slaapt omdat ze dan zo oververmoeid is dat het haar niet meer lukt om in slaap te vallen.
Hierdoor voel ik me erg beperkt in het ergens naar toe gaan met haar. Zelfs tijdens het wandelen in de kinderwagen lukt het haar zelden om zich over te geven aan de slaap. De kinderwagenbak is dus ook niet echt een slaap plek voor haar.

Heeft iemand tips om haar ook ergens anders dan in haar bedje te kunnen laten slapen?

Ik ben bang dat je beter het bed aan kunt houden. Het beperkt je nu even maar het behoud wel echt gezonde slaapgewoontes. Scheelt het word toch koud rot weer en van de zomer zit ze op 2 dutjes ? is bij ons ook wel zo, als ik haar ergens anders in slaap laat vallen slaapt ze enorm onrustig en wil ze hierna ook nauwelijks slapen door dr hyperrrr 

Mijn dochter is bijna 11 weken en slaapt overdag alleen maar lekker in haar kinderwagenbak als ik haar op der buikje leg met speentje en heel even de wagen heen en weer bewegen. 

Tips heb ik niet , die van mij slaapt ook alleen in zijn bedje. In de kinderwagen slaap hij wel maar heel kort als ik wandel. Ik heb de kinderwagen bak omgebouwd tot een wandelwagen en nu slaapt ie helemaal niet meer als we wandelen hij wil niks missen. 

Wat maakt het dat ze juist wel kan slapen kn haar bedje ?
Wat is haar slaapritueel? Heb je al gekeken naar wat je daar anders doet/ anders is als bijv in de box of reiswieg?
En is dit al vanaf Het begin zo of is dit tijdelijk?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik zat te denken dat het misschien een optie is om iets aan haar slaapritueel toe te voegen in bed wat je vervolgens ook kan gebruiken als je haar wilt laten slapen op een andere plek.
Ik weet niet hoe groot ze precies is, maar je hebt van die babynestjes. Misschien kun je tijdelijk zo een in het bedje leggen als er geslapen wordt en als ze eraan gewend is deze ook op andere plekken neerleggen zoals in de box of wandelwagen zodat het  ondanks alles toch een “bekend bedje” wordt. 

Terug
Bovenaan