Baby slaapt niet bij oma

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 7 weken oud. Sinds deze week probeer ik hem mee te nemen naar opa en oma om daar samen met hem een middagje te zijn zodat hij een beetje kan wennen aangezien ik over 5 weken weer moet gaan werken en oma gaat oppassen. </p><p>Helaas wil het niet lukken om hem daar in slaap te krijgen. Ze hebben een babykamertje ingericht met een mooi bedje etc. maar hij wil er absoluut niet slapen. Ik ben heel de tijd bij hem blijven zitten, zachtjes zingen, en hem geprobeerd gerust te stellen dat mama er is maar het heeft helaas geen effect. Uiteindelijk is hij in mijn armen in slaap gevallen op de bank..  </p><p>ik snap dat ik het de tijd moet geven maar wellicht heeft iemand tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken?</p><p>ik had hem nu thuis zen fles gegeven toen meegenomen in de maxicosi in de auto. Toen ik bij oma aankwam sliep hij in de maxi cosi maar daar kan ik hem moeilijk 3 uur in laten liggen lijkt me.. maar toen ik hem er dus voorzichtig uithaalden werd hij wakker dus ik hem geknuffeld en toen langzaam naar zen kamertje bij oma en neergelegd etc. Maar hij was klaarwakker en wilde echt niet meer slapen..</p><p> </p><p>sorry voor mijn lange verhaal maar ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.</p><p> </p><p>XX  Beccie</p>

Hallo!!
Lastig is dat als je zelf iets graag wilt maar het kindje niet mee wilt werken. Wat ik zou doen, en zelf heb gedaan is het zelfde ritme aanhouden als wat je thuis doet. Dus als het na de fles thuis altijd naar bed gaat, zou ik de fles doen op locatie. En wat ook zou kunnen helpen is de eerste paar keer zelf de hoeslakens mee te nemen ivm met de vertrouwde geur. Toevallig hebben wij allemaal dezelfde waspoeder, dus bij ons geen probleem gehad. 
Succes☺️

Hoii,
Ja zeker lastig, maar vind het meer sneu voor hem omdat ik wel zie dat hij echt moe is.
dankjewel voor de tips! Ik dacht dat ik nu doordat ik hem de fles geef hem het minste liet “leiden” omdat hij dan niet uit zen bed geplukt hoeft te worden om ergens heen te gaan, maar misschien moet ik dat dan toch eens proberen inderdaad.
dankjewel

Ik denk dat hij ook nog eerst aan oma moet wennen en aan haar huis. Wij zijn met onze dochter een paar keer geweest en dan was ze ook in de auto in slaap gevallen.  Hebben haar in de maxi cosi laten liggen en dan werd ze wakker in een ander huis maar waren wij er wel. Een paar uur in de maxi cosi slapen is niet meteen slecht. 
Het slapen in bedje hebben we pas gedaan dat ze er echt heen moest. Heb haar de eerste keer zelf in bed gelegd en de keren erna heeft oma het gedaan. Op dezelfde manier als hoe ik het doe. 
Misschien is 7 weken nog wat jong. Slaapt hij thuis al elk slaapje in bed? 

Kind is net zeven weken op de wereld, wat verwacht je dan? Heel logisch dat hij lekker bij jou wil zijn. Mijn kinderen wilden die eerste weken alleen bij ons slapen, in de draagdoek, of in de wagenbak, of het nestje in de box. En 's nachts in de co-sleeper. 
Komt vanzelf. 

Dankjewel voor het meedenken. We komen inderdaad al wel van begin af aan bij opa en oma thuis dus hij zal gewoon nog de tijd nodig hebben om te wennen en dat is ook helemaal niet erg! Gelukkig hoef ik pas over 5 weken weer te gaan werken dus tot die tijd doen we het gewoon stap voor stap. 

Thuis slaapt hij snachts in een cosleeper en overdag in zijn ledikantje op zijn kamertje en dat gaat gelukkig hartstikke goed. Ik dacht dat het slecht zou zijn om hem in de maxi cosi te laten slapen maar dan kunnen we dat misschien toch gewoon eens proberen. Het is voor ons ook nog allemaal nieuw en wennen met een eerste kindje en we willen het graag goed doen. 

X

Overdag kan hij gerust in de maxi cosi slapen.  Dan slaapt hij als het goed is toch niet langer dan 3 uur. Er gaan verhalen rond dat het slecht zou zijn voor z'n rug enzo maar dat schijnt achterhaald te zijn. En het is maar af en toe en niet elke dag dat dat dan zou gebeuren. 
Probeer hem anders daar in bed te leggen als hij echt moe is, dan heb je meer kans dat het gaat lukken. En inderdaad als het niet lukt gewoon volgende keer weer proberen. Komt vanzelf goed. 

Bij ons wilde het eerst ook niet hoor, slapen bij opa en oma. Gewoon een paar keer geprobeerd (wel vooral mijn moeder alles laten doen, muv de eerste x), en nu (10 weken) heeft hij voor het eerst echt een uurtje in het bedje daar geslapen. We proberen het nu een maand denk ik. De kerem daarvoor zat ie lekker met oma op de bank te tukken!

Terug
Bovenaan