Baby slaapt niet overdag

<p>Hoi allemaal, <br /><br />Onze baby van ruim 8 weken weigert overdag te slapen.. Niet in zijn bedje, niet in de box en niet in de wandelwagen. Soms doet hij een hazenslaapje, maar echt lang slaapt hij nooit. Wanneer ik met hem ga wandelen, valt hij wel in slaap, maar zodra we thuis zijn wordt hij weer wakker. <br />Nou weet ik dat hij nog maar 8 weken is en ze het op die leeftijd fijn vinden om bij je te liggen, maar we hebben hier ook nog een peuter rond lopen, dus ik moet hem af en toe even weg leggen en het zou fijn zijn als hij dan even zou slapen. <br /><br />Iemand een goede tip om hem toch wat vaker in slaap te krijgen? </p>

Draagzak al geprobeerd? Hier werkte dat perfect. Ik had ook een peuter rond lopen en had de baby bijna de hele dag in de draagzak.  

Was hier hetzelfde. Ik baker hem nu overdag ook in en dat werkt! 

Hier precies hetzelfde, helaas lijkt het ook steeds meer te worden. Ze slaapt even en word dan krijsend wakker, ook bij je houden werkt vaak niet. Ze zeggen bij alles het is een fase, ik hoop het want dit is vermoeiend zowel voor de baby als voor ons. Hier ook nog een peuter inderdaad, we zitten in hetzelfde schuitje. Inbakeren doen wij ook al, het is ineens zo nu sinds zo'n 1,5 week. Ik hoop echt dat iemand de gouden tip heeft (in de nacht slaapt ze trouwens wel) 

De draagzak vindt hij inderdaad wel fijn, maar vind ik zelf wel lastig als ik bijvoorbeeld even het huishouden moet doen of onze peuter moet verschonen of naar bed moet brengen. 
Van het inbakeren wordt hij wel wat rustiger, maar slapen doet ie nog steeds niet.. 
De nachten gaan hier gelukkig ook zonder problemen, het is echt het slapen overdag wat niet lukt. Ben het met je eens dat het inderdaad wel vermoeiend is.. ? Maar vind het ook sneu voor ons zoontje, die is aan het einde van de dag oververmoeid.

Mijn dochtertje had dit ook heel erg rond die tijd. S'nachts ging perfect en ging ze zonder zeuren naar bed en sliep lekker de nacht door. Ik snap dat het heel zwaar en vermoeiend is. Ik heb het een beetje op gevoel gedaan. Af en toe legde ik haar in bed en dan sliep ze 20 minuutjes en werd ze weer wakker. Ook hazeslaapjes. Vaak wiegde ik haar ook nog ik slaap en kon ze nog een kwartiertje door slapen. Echt een gouden tip heb ik niet voor je helaas. Ik bleef het gewoon proberen en bleef volhouden. Niks forceren, als ze huilde trooste ik haar en soms legde ik haar terug en soms nam ik haar weer mee en sliep ze bij mij verder. Of ik legde haar in haar bed en ging in haar kamertje een beetje rommelen. Het was heel intensief en zwaar want ik was de hele dag bijna nergens anders mee bezig. Ik ging op de vermoeidheidssignalen letten en dan legde ik haar meteen in bed. Inmiddels is ze 17 weken en slaapt ze als roos overdag. Soms wel 3 uur achter elkaar. Het is heel zwaar, maar het komt echt goed! Blijven volhouden maar zeker niks forceren. 

Hier ook het zelfde... maar mijn baby is 3 weken en is ook veel wakker. Zondag neemt mijn zus de draagzak mee en proberen we dat! 

Terug
Bovenaan