Baby slaapt niet overdag

Ons zoontje van 12 weken slaapt echt slecht tot niet overdag.
Hij krijgt elke avond rond 21.00 zijn laatste voeding en slaapt dan door tot 08.30.
Heerlijk, zeker.. maar ook overdag heeft hij wel slaap nodig.
We leggen hem altijd bij slaapsignalen in bed maar na een minuut of 10 zet hij het op een krijsen en dit stopt niet tot de volgende voeding.. ik geef nu 5 flessen van 180cc.. ik probeer altijd om de 4 uur te geven maar omdat hij blijft huilen geef ik toch maar om de 3 uur...
Hij is dood moe, dit zie je aan alles. Zn wangetjes zijn rood van het slaap te kort overdag...
Ook in de kinderwagen of in een draagzak wil hij niet slapen.. nou hij wil wel maar het lijkt niet te lukken.
Witte ruis, klassieke muziek etc hebben we ookal geprobeerd...
Iemand ervaring hiermee of tips??

Misschien kun je voor nu proberen naast hem te gaan liggen in jullie bed als je hem zijn flesje geeft?
Het zou een sprongetje kunnen zijn? Misschien handig om daar vanavond over te lezen dan weet je wat er in zijn hoofd en lichaam gebeurd! Als ik me niet vergis hebben baby's bij 12 weken hun 3e sprong

Dat kan goed kloppen hoor! Soms duren sprongen 4 weken.
Wij hebben er voor gekozen om onze dochter overdag naast ons in bed in slaap te brengen. Dit hielp

Ik lees ook mee! Ons zoontje is elf weken maar vertikt het ook. Inderdaad avond en nacht gaan prima, maar overdag ben je er heel druk mee, vooral omdat die kwaad word van moeheid. En je wilt hem dan helpen, ik laat hem dan toch soms op mij slapen zodat die iedergeval wat slaap te pakken heeft. Aankomende week gaat die naar de oma's en opvang dus ben heel benieuwd en vind het spannend hoe dat verloopt.

Ja! Dat deed ik ja.
Je kindje heeft jou heel erg nodig nu. Op deze leeftijd kunnen ze een beetje last krijgen van verlatingsangst en bij elk kind ziet dit er anders uit

Terug
Bovenaan