Baby slaapt niet zelfstandig / slaap training

Hoi allemaal,
Wij hebben momenteel een baby dochter van 7 maanden. Tot 4 maanden ging het prima. Maar sinds die tijd kan ze niet meer zelfstandig in slaap vallen en lukt wiegen laatste tijd ook niet.

We hebben een routine, donkere kamer, white noise, slaapzak en van alles en nog wat gebruikt maar zonder succes. Enige manier waarop ze nu in slaap valt is uren aan de borst zitten of een uur wandelen buiten. Maar kan niet 3 uur per dag naar buiten gaan iedere keer.

Wij hebben paar keer geprobeerd haar te slaap trainen maar was geen succes. Ze huilt zodra we haar neerleggen en dat iedere keer na het troosten. We kunnen niet haar een halfuur laten huilen. Zit niet in ons.

Iemand enige tips hoe te slaap trainen?

Uren aan de borst om te slapen, is voor jullie geen van beide goed. Een half uur laten huilen is ook erg lang inderdaad. Verlatingsangst begint normaal pas met 9 maanden, dus is waarschijnlijk ook niet de reden.
Een schommelstoel kan helpen. De onze bleef daarop wel gillen, maar viel wel vrij snel halverwege een gil in slaap.
Routine moet je wel tijdig aanbrengen, voor later, maar doet op dit moment nog weinig.
Probeer het zelf laten slapen 1x per week of zo opnieuw, om te testen of de fase al voorbij is. Maar blijf jezelf en de baby daar niet mee martelen.

Hoi, wat vervelend dat het niet meer wil lukken. Kunnen natuurlijk allerlei oorzaken zijn, lastig hè? Herkennen doe ik het wel, onze dochter is jonger maar slapen is hier ook een ding. Hebben uuuuuuren gewandeld, wagen, draagzak en ga zo maar door. Ondanks dat wij wisten waarom ze waarschijnlijk niet (zelf) wilde slapen, konden we haar niet in slaap krijgen. Ik kan je er weinig over zeggen, behalve wat wij zelf nu doen. En sinds kort lukt het!
Maar, dit was niet helemaal zonder hulp overigens.
Ik ben er normaal niet een van dit vertellen en ook nog eens vrij nuchter. Maar wij zijn uiteindelijk bij een natuurgeneeskundige geweest. Met het idee; baat het niet dan schaadt het niet. Omdat niks anders hielp… Tot onze verbazing merkten wij een groot verschil na de eerste behandeling. Toen nog een tweede behandeling. En nu; enkele weken later slaapt ze zonder gedoe zelf in (natuurlijk met wat hulp bij wegleggen) bij bijna alle slaapjes per dag en slaapt s nachts vaak door. Daarnaast is ze veel rustiger en slaapt makkelijker en sneller in en beter door.
Ik heb dit gecombineerd met wat tips van een slaap coach in hoe dit op te bouwen.

Volg vooral je eigen gevoel en vertrouw daar op. Jij kent je kindje het beste! Ook als het soms even niet lukt. Sterkte in elk geval, ik hoop dat deze fase snel voorbij is.
(Mocht je meer willen weten, mag je uiteraard een bericht sturen)

Terug
Bovenaan