Baby slaapt niet!

<p>Onze baby van 7 weken oud slaapt vrijwel nooit! Dit begon al bij de eerste 24 uur. Ons zoontje had moeite met slapen en wilde toen enkel in mijn armen slapen omdat ik zelf moe was van de bevalling heb ik snachts paar keer de kraamhulp gebeld (kraamhotel) om hulp te vragen met het in slaap brengen van ons zoontje. Ook toen we thuis waren was dit niet veel anders. Hij slaapt nachts enkel op mijn borst waardoor ik al 7’weken zittend slaapt en overdag is het ook drama. Hij slaapt niet in de kinderwagen wiegen vindt hij niets. Autorijden krijst die alles bij elkaar. Ingebakerd wordt die ook helemaal gek. Enkel de draagzak helpt soms. Maar omdat ik nog een peuter heb rondlopen kan ik de baby niet de hele dag gaan dragen want zodra ik hem weg leg wordt hij wakker zowel op de buik als rug en begint hij de huilen en kan ik weer opnieuw beginnen. Ons eerste zoon heeft namelijk ook hulp nodig met wc en aankleden en met een baby op schoot is dat heel erg lastig. Ook huilt hij vrij veel zelf de buren van 3 huizen verder hoort hem weleens via de tuin. Ik heb gewoon geen idee wat nog meer helpt hoe kan ik ervoor zorgen dat hij alsnog gaat slapen een beetje hulp om hem in slaap te brengen vind ik prima maar zelfs dat is niet voldoende. Ik heb voor mij gevoel alles geprobeerd. Ruis. Inbakeren wandelen autorijden zelf een bedje gekocht dat zich zelf wiegt. Medisch lijkt er niets aan de hand te zijn volgens de consultatiebureau omdat hij volgens zijn lijn groeit en doen dus niets. Ik heb het gevoel dat ik de consultatiebureau advies geef ipv van hum mij, en een osteopaat heb ik niet zo’n goeie  ervaring mee omdat ik daar ook ben geweest met mijn oudste( ook een huil baby) werd na het bezoek alleen maar erger. Ook hadden wij bij mijn oudste zoon een slaapcoach in handen genomen dus de theorie kennen wij en hebben wij ook proberen toe te passen om onze baby maar niets helpt! Iemand nog tips! </p>

Misschien toch naar de huisarts om de baby even goed te laten onderzoeken? Ondanks dat CB zegt niks aan de hand.. die gaan ook maar tot zekere hoogte..

Lieve mama, allereerst gefeliciteerd met je tweede kindje. Wat komt er veel op je af hè? twijfel niet aan jezelf. Het is of ik mijzelf lees. Mijn tweede kindje is inmiddels zeven maanden. De begin periode was hier net zoals bij jou. Veel op mij slapen, bij mij zijn en vooral de draagzak. De kinderwagen was geen optie. Ik vroeg mij toen ook af hoe het ooit goed moest komen en of ik het wel goed deed en hoe ik er moest zijn voor mijn eerste kindje.  Maar het komt goed, het wordt beter. Ik denk nog vaak aan die begin periode terug, en dan de combinatie met peuter en al mijn gevoelens en slaap tekort. Het is niet niks en dat mag je best toegeven en uitspreken. Vergeet niet dat je kleintje negen maanden bij je in de buik is geweest. Je kleintje heeft je nodig. Ik weet als geen ander hoe het voelt en kan eigenlijk alleen maar adviseren, gebruik die draagzak. Accepteer het. Vecht er niet tegen. Het komt wel. Bekijk het per dag. En besef vooral dat jij de veilige haven bent. Probeer of iemand soms een paar uurtjes of om de dag een paar uurtjes het over kan nemen zodat jij kunt douchen, slapen, even met je andere kindje een op een kunt zijn. En blijf de situatie accepteren. Elke week zul je merken dat er iets verandert. Het beter wordt, soms slechter, dan weer beter.  Hoe drinkt je kindje?welke inbakerdoek gebruik je?  Hou vol mama. Je doet het goed, dat je kindje veel huilt heeft niets met jou te maken. Jij bent alles voor je kindje. Dit las ik laatst en ik wilde dat ik het toen had gelezen; you are not just a person, you are a place, you are someones home.  Lieve mama, hou vol. Bekijk het per dag. Probeer niet teveel uit. Heb schijt aan mensen die gehuil horen. (Baby's huilen nu eenmaal.) en als je echt denkt dat er pijn/ongemak is, blijf het cb benaderen. Stuur filmpje door van het gehuil. Vraag consult inbakeren, kijk naar de voeding etc.   ps ik weet niet wat voor draagzak of doek je gebruikt. Ik deed met de ergobaby daalt draagzak echt alles. Peuter uit bed tillen, aankleden, zelf wc gaan etc.  Het is niet makkelijk maar wel wat je kleintje misschien nodig heeft. Wanneer jij denkt dat je kleintje pijn heeft blijf het cb benaderen hierover en idd de huisarts.  

Klinkt bekend, je kleintje zit nu op de piek van de darmkrampjes en heeft extra veel nabijheid nodig. Heel pittig, zeker met nog een kindje maar het wordt beter.. Probiotica hielp bij ons. Verder idd een draagzak of doek. Draagzak werkte bij ons niet, waren vanaf 5 kg en dat was onze baby pas na maanden..de bykay is heel fijn als je hem geknoopt krijgt ? Verder als je twijfelt gewoon verwijzing kinderarts vragen! 

Naast dit alles zou het verborgen reflux en/of koemelkallergie kunne zijn, dat heeft mijn dochtertje en begon precies zo. In het boek reflux baby lees je over symptomen hiervan. Huisarts heeft dan een protocol te volgen met een aantal stappen, waaronder indikken voeding (niet doen of niet heel lang gaan doen, kan tot verstopping leiden!), medicatie en koemelkvrij dieet. Veel sterkte!!

Heel herkenbaar helaas. Hier slaapt ons zoontje van inmiddels 17 weken alleen snachts in zn bedje. Overdag de draagzak. Wij hebben inmiddels osteopaat en via de huisarts verwijzing gekregen naar de kinderarts. Daar alles laten checken Lichamelijke onrust en kan zichzelf niet kalmeren. Daarop ook spugen, reflux, dus medicatie en fysiotherapie voor de onrust. Snachts gebruik ik slaapzakje en dekentje van Fedde en Kees. Hier een groot succes voor de nacht. Overdag maar geaccepteerd dat het draagzak slapen is met ook een peuter erbij. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Je kan het!

Terug
Bovenaan