<p>Overal op internet lees ik dat een slaapcyclus van een baby 45 min tot een uur duurt, maar bij de slaapjes overdag van mijn dochter van 14 weken, slaapt ze die 45 minuten nooit aaneengesloten. Ik laat haar altijd minimaal 2 uur liggen zodat ze wel haar rust pakt. Vaak is ze na een kwartiertje of half uurtje weer wakker. Dan moet ik haar even troosten, slaapt ze verder (of niet) en dit herhaalt zich de slaapperiode en de hele dag. In de nacht slaapt ze wel volledige slaapcycli en slaapt ze ook diep. (22u30 tot 6u00) Het gekke is dat ze na de laatste voeding binnen eem half uur of sneller in slaapt valt en dat het overdag en in de vroege avond uren in beslag neemt voor ze rustig wordt.</p><p>Overdag leg ik haar op tijd in bed. Haar vermoeidheidssignalen zijn moeilijk te herkennen, maar ik houd max 75 minuten aan. Ik probeer de prikkels te verminderen en houdt zoveel als mogelijk rust en regelmaat aan.</p><p>Nu lees ik dat wanneer een kind niet een cyclus kan doorlopen er iets mis kan zijn. Nu hebben wij al erg veel onderzoeken gehad bij haar. Ze heeft verborgen reflux, dit is redelijk onder controle met ranitidine en heeft ze vermoedelijk kma. (Het gaat stukken beter sinds we nutramigen llg gebruiken, maar de provocatietest hebben we nog niet gehad) Heel af en toe lukt het wel om overdag een langer slaapje dan een half uur te doen en dan spring ik natuurlijk een gat in de lucht.</p><p>Wie herkent dit? Dus niet na 45 minuten wakker wat vaak voor komt maar nog veel vaker tussendoor. En wordt dit beter op den duur?</p><p>Ze groeit verder goed, is meestal ook wel vrolijk maar overdag slapen blijft een issue. </p>