Baby slaapt onrustig

<p>Dag allemaal,</p><p>Vorige week dinsdag (17 augustus) heeft mijn dochter voor de tweede keer haar (2) vaccinaties gehad.Ze is nu 24 weken en sliep al ruim 1,5 maand door.</p><p>Sindsdien slaapt ze heel onrustig. Ze huilt/jammert in haar slaap, als ik dan haar speentje in doe is het even rustig maar ik ga er inmiddels 5-10x per nacht uit. Heb al van alles geprobeerd o.a. te voeden in de nacht, in de avond een vollere fles geven enz.enz.</p><p>Hebben meer hier ervaring mee? Of heeft er iemand tips?<br /><br />Groetjes,</p><p>Daniëlle</p>

Rond die leeftijd is er ook een slaapregressie waar je baby in meer of mindere mate last van kan hebben. Lijkt me in ieder geval niet dat dat door de vaccinaties komt.

Bedankt voor uw reactie. Het is dus "normaal" dat ze opeens niet doorslaapt. Ik kan overigens nergens vinden hoe lang dit gemiddeld duurt. Weet u dit?

Wij hebben dit precies hetzelfde, ook zeker 5x p nacht eruit maar ze heeft geen trek. Ik denk idd 5 mnd slaapregressie. Lijkt nu twee nachten weer iets beter te gaan maar niks helpt behalve troosten. Daarvoor sliep ze ook al door.

[quote quote=10482464]Bedankt voor uw reactie. Het is dus "normaal" dat ze opeens niet doorslaapt. Ik kan overigens nergens vinden hoe lang dit gemiddeld duurt. Weet u dit?[/quote]Het verschilt per baby. Mijn oudste had er nooit last van. M'n jongste ongeveer 3 weken dat ze ineens weer nachtvoeding wilde. En ineens was dat weer over. Probeer er gewoon in mee te gaan. Hopelijk is het snel voorbij.

[quote quote=10482464]Bedankt voor uw reactie. Het is dus "normaal" dat ze opeens niet doorslaapt. Ik kan overigens nergens vinden hoe lang dit gemiddeld duurt. Weet u dit?[/quote]Oh ja herkenbaar die slaapregressie.
Mijn dochter kwam ook ineens weer vaker in de nacht en wilde overdag niet of amper slapen.
Duurde ongeveer 3 tot 4 weken, nu soms nog 1x begin van de nacht dat ze komt (23:00 uur) en daarna slaapt ze door tot 6:30-7:00 uur. Beetje afhankelijk van hoe laat ze in de avond gaat slapen.
Gaat vanzelf weer beter.
Dit zal even een vermoeiende periode zijn wellicht, maar het goede nieuws is dat het weer beter wordt uiteindelijk.
Wellicht wel beter dan hiervoor, want je kleintje krijgt straks een langere slaapcyclus .. tenminste dat is wat ik heb gelezen over slaapregressie

Terug
Bovenaan