Baby Slaapt onrustig

Help! Sinds onze zoon van negen maanden uit zijn inbakerslaapzak moest vanwege de warmte en zijn leeftijd hebben wij een kind dat zeer slecht slaapt. Hij wil alleen maar slapen wanneer wij zijn hand vasthouden. Maar daar gaat hij dan mee spelen. Regelmatig is dat ook niet genoeg.

Het gebeurt geregeld dat hij 's nachts vijf keer wakker wordt. Soms voor een speen, maar vaak gewoon onrust of trek!

Ook is hij standaard om vijf uur wakker. Terwijl hij helemaal niet uitgeslapen is.

We hebben zijn kamer al donker gemaakt, een vast ritueel voor het slapen gaan ingebouwd, een rustige omgeving gecreëerd voor het slapen gaan. we hebben hem gecontroleerd laten huilen (iets waar ik totaal niet achter sta), de fles maken we 's nachts met 2 schepjes poeder. We proberen hem om vijf uur weer te laten slapen.. Inmiddels zouden we het fijn vinden als hij uit zichzelf kan gaan slapen en ook 's nachts dat kan toepassen.

Heeft er iemand nog tips buiten het gecontroleerd laten huilen van je kind?

Doe vooral geen dingen waar je niet achter staat. Daar voel jij je bij voorbaat al niet goed bij en dat heeft je baby ook meteen al gevoeld.

Baat het niet schaad het niet: luiterkind werker ( Lydia Loomans, Esther Steegh)

Hoihoi, misschien heb je er wat aan, mijn dochtertje slaapt ook (bijna) niet zonder inbakering, maar door de warmte kan dit nu inderdaad niet. Nu doe ik haar een romper aan en doe er een overslag romper overheen en doe haar armpjes niet door de mouwtjes, (die plak ik dicht met verbandtape) en maak de hals ook wat smaller met het verbandtape. Bij zeeman hebben ze rompertjes met knoopjes op de schouder, bij die hoef je de hals niet kleiner te maken. Het is niet alles, want ze kunnen hun armen nog over hun buik bewegen maar niet meer alle kanten op. Doordat de knoopjes onder het kruis sluiten kunnen ze zich er niet uit werken. Misschien heb je er wat aan, hier werkt het in ieder geval wel wat. Succes.

<p>Bedankt voor jullie reactie. We hebben inmiddels een slaapconsulent ingeschakeld. Ik heb vooraf aangegeven dat ik hem niet wil laten huilen. Ik ben benieuwd. </p>

Terug
Bovenaan