Baby slaapt op buik

hallo allemaal :)

Mijn zoontje van 8 maanden draait veel met slapen maar nu ook vooral voor hij gaat slapen hij kan zichzelf dan wel goed omdraaien maar nu ook is die zojuist inslaap gevallen op zijn buik en ik vind dat maar niks .. maar ik kan er natuurlijk niks tegen doen want als ik hem op zijn rug of zij leg gaat die huilen

Heeft iemand hier ervaring mee ik ben gewoon zo bang dat die minder lucht krijgt of dat die op z’n neusje komt te liggen
Help ...

Mijn dochter sliep ook op gaat buik vanaf het moment dat ze zelf kon draaien. En dat was heeeel vroeg. Je doet er niets aan.. Bovendien vind ik 8 maanden niet zo jong meer hoor en kan zal hij zijn hoofdje prima optillen/draaien als zijn neusje in het matras komt. Die reflex is bij 8 maanden echt wel ontwikkeld. Dus lekker op zijn buik laten slapen. 

Hier ook 2 buikslapers, bij beide gewoon aan toegegeven. Slapen met slaapzak, zonder kussen, zonder stofrand of iets om het bed zodat er zoveel mogelijk luchtcirculatie is.
Aangezien wij bij onze oudste al merkten dat hij geweldig goed op zijn buik sliep (had ook best last van krampjes etc en dan is buikslapen veel prettiger voor de kinderen), lag de jongste al op dag 1 op zijn buik middagslaapjes te doen. Dan wel in de woonkamer waar wij bij waren. Pas wat later (zeker als ze zelf gaan rollen) toen ook snachts op de buik laten slapen.

Terug
Bovenaan