Baby slaapt overdag kort in eigen bed

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Mijn baby is nu 6 weken oud en slaapt overdag maae Drie Kwartier  tot een uur in zijn eigen bedje daarna  wil hij daar niet  meer  slapen maar wel in mijn armen valt die na een tijdje weer in  slaap.</p><p>S nachts slaapt hij gewoon  goed in zijn eigen bed  hebben jullie tips  ?</p><p> </p><p>Groetjes </p>

Heel herkenbaar dit. Ons dochtertje is nu 10 weken oud, maar toen ze rond de 6 weken was sliep ze ook hooguit een uurtje alleen ('s nachts ging het hier ook gewoon goed) en daarna wilde ze alleen maar bij mij of mijn man slapen. Heerlijk natuurlijk zo'n kleintje tegen je aan, maar soms wil of moet je gewoon even iets voor jezelf doen.
Ik heb toen besloten het gewoon los te laten en haar dan maar bij me te nemen of lekker in de draagzak. Wel bleef ik het gewoon elke dag even proberen, maar ik liet haar niet huilen. En toen ze 7 of 8 weken was, ging het ineens wel. Ik legde haar dan midden op ons bed, maakte een soort 'nestje' voor haar, speentje, knuffeltje en muziekdoosje aan en ze slaapt nu binnen een paar minuten. Al gaat het de ene keer natuurlijk beter dan de andere keer. Sinds deze week leg ik haar in haar eigen bedje, want ik vind het op den duur een beetje gevaarlijk worden op ons bed, omdat ze steeds meer gaat bewegen en straks natuurlijk omrollen. En in haar eigen bedje gaat nu ook goed. Blijkbaar was ze er eerder gewoon niet aan toe en ben ik nu achteraf blij dat ik dat gewoon geaccepteerd heb dat het zo was. Anders was het denk ik best wat stress bij mij en een verdrietige baby. 
Wat ik heel interessant vond en wat mij ook hielp was het artikel van de huismuts over slapen van baby's. Misschien heb jij daar ook wat aan.
Mijn ervaring is/was dat loslaten hier het beste werkte en dat het toen vanzelf kwam. Dat hoop ik voor jou ook!

Mijn dochter is nu 3 maand en slaapt overdag ook heel kort in haar eigen bed. In draagzak slaapt ze wel zo paar uur achter elkaar. Gaat vast ooit goedkomen :)

Hier met 4 maanden nog steeds, sochtends doet hij wel een dutje van anderhalf uur ong maar verder steeds rond de 45 minuten en alleen langer in de armen / draagzak.. loslaten en ernaar plannen, ik vind het ook niet echt erg moet ik zeggen. Bovendien als ik er eens geen tijd voor heb om m bij mij te laten slapen, doet hij het eigenlijk met die 45min dutjes ook goed, is dan alleen tegen het einde vN de dag wat huilerig (want moe, denk ik)

Een slaapcyclus is 45 minuten. Een baby moet dat leren aan elkaar te plakken en daardoor langer te slapen. Mijn dochter heeft heel lang overdag slaapjes van 45 minuten gedaan en snachts wel netjes de hele nacht. Zo uit m'n hoofd was dit tot een maand of 6-7. Vanuit het niets ging ze soms langer slapen, 1,5 uur. Nu is ze 8,5 maand en doet overdag 2 slaapjes van 45-90 minuten. Verschilt dus nog steeds. 
Je kunt je er het beste bij neerleggen en het loslaten dat hij overdag korte slaapjes doet. Mijn dochter sliep trouwens pas met 11 weken overdag op dr eigen kamer. Daarvoor of in de kinderwagen of bij mij op schoot. Huishouden deed ik dan ook extra snel als ze een keer niet bij mij sliep. En verder heb ik me er vooral aan overgegeven en ervan genoten. Ondanks dat ik verder weinig kon doen soms, vond ik het heerlijk als ze bij me lag te slapen. 

Een slaapcyclus is 45 minuten. Een baby moet dat leren aan elkaar te plakken en daardoor langer te slapen. Mijn dochter heeft heel lang overdag slaapjes van 45 minuten gedaan en snachts wel netjes de hele nacht. Zo uit m'n hoofd was dit tot een maand of 6-7. Vanuit het niets ging ze soms langer slapen, 1,5 uur. Nu is ze 8,5 maand en doet overdag 2 slaapjes van 45-90 minuten. Verschilt dus nog steeds. 
Je kunt je er het beste bij neerleggen en het loslaten dat hij overdag korte slaapjes doet. Mijn dochter sliep trouwens pas met 11 weken overdag op dr eigen kamer. Daarvoor of in de kinderwagen of bij mij op schoot. Huishouden deed ik dan ook extra snel als ze een keer niet bij mij sliep. En verder heb ik me er vooral aan overgegeven en ervan genoten. Ondanks dat ik verder weinig kon doen soms, vond ik het heerlijk als ze bij me lag te slapen. 

Ik geloof dat dit normaal is. Bij mijn zoontje was dit de eerste maanden ook. Na 4 maanden werd dit steeds langer. 

Mijn dochter is ongeveer even oud. Overdag slaapt ze ook echt niet in haar bed, terwijl ze dit snachts wel doet.
Het zou te maken hebben met die behoefte aan lichaamscontact. Heb me er dan ook vrij snel bij neergelegd.
Eerst sliep ze alleen op onze borst, toen een draagdoek aangeschaft en slaapt hier ook goed in. 
Begonnen om in de box te liggen/slapen. Eerst was dit 10 min luisteren naar de mobiel, nu kan ze soms ook daar in slaap vallen.
Omdat ze zo goed slaapt en geniet (net als ik, want ze is nu al zo groot) in de doek, zie ik wel wanneer we beginnen met overdag slapen in haar bed.

Terug
Bovenaan