Baby slaapt overdag weinig

<p>Onze dochter is bijna 6 weken oud. Ze slaapt Overdag erg weinig, soms is ze wel 6 uur achter elkaar wakker. Dit lijkt steeds erger te worden. Ze is een slechte slaper, krijgt zichzelf moeilijk in slaap. Wanneer wordt dit beter? Ik heb alles al geprobeerd!</p>

Hey! Ik heb hier laatst ook mee in de knoop gezeten. Ons kindje is iets ouder maar ik denk dat het weinig verschil maakt. Ik heb dezelfde vraag gesteld onder de titel "slaap ritme van baby 9.5 weken" en heb daar wel goede tips gekregen.

De beste tip was om eerst te zorgen dat ze slaapt. Waar en hoe is nog even minder belangrijk. Daardoor werd het makkelijker om de 1 a 1.5 uur wakkertijd aan te houden en had ik geen oververmoeide baby meer. Daardoor dronk ze ook weer beter en sliep ze dus ook weer langer. En zo kwamen we uit die cirkel. Soms heeft ze dus ook twee uur op mijn buik geslapen. Niet altijd even praktisch maar het hielp ☺️

Wij hebben onze dochter na 5 weken ook ingebakerd overdag en dat gaf ook rust. Inmiddels zijn we 6 weken verder en ligt ze weer gewoon in een slaapzakje.

Je kan ook nog proberen om haar overdag in bad te doen? Lekkere warme melk erachteraan en dan rustig bij je laten indommelen.

Misschien nog in een draagdoek?

Oo ik vond het ook zo lastig toen ze zo slecht sliep. Hopelijk gaat het snel weer wat beter ?

Terug
Bovenaan