Baby slaapt slecht, kreunen en winderig

<p>Onze zoon is 3,5 maand en al wekenlang vertoont hij 's nachts hetzelfde patroon. Rond 4u begint ie hard te kreunen en kronkelen in z'n bedje en hoor je z'n darmen borrelen. Ook laat ie dan veel scheten. Een kruik en speen helpen even om te rekken, maar vanaf een uur of 5 is het klaar en neem ik 'm bij me. Dan slaapt ie tegen me aan half verder, maar ook dan heeft ie zichtbaar last. We zijn inmiddels meerdere keren bij de kinderarts geweest. Sivds gisteren krijgt hij neocate voeding. Ook krijgt hij ommeprazol tegen reflux. Het blijft een raadsel hoe hij aan zoveel lucht in z'n lijf komt (verschillende flessen, osteopaat, infacol etc, allemaal geprobeerd). Ook overdag slaapt hij steeds slechter, en wordt vaak na een half uur in bed alweer wakker van z'n darmen. Ik vroeg me af of iemand dit herkent..</p>
 
Ik herken het niet, maar wel de darmkrampjes die heel heftig waren. Wij hebben ook vanalles geprobeerd en niets werkte behalve een combinatie van het gebruik van difrax flessen met luchtventiel, de s flessen, en vsm cinababy druppels. Poept hij wel goed? Ons kindje heeft ook reflux en krijgt johannes broodpit meel door zijn voeding, en heeft daarom vezels voorgeschreven gekregen om verstopping te voorkomen. De vezels deden hier het tegenovergestelde, dus we zijn weer gestopt. Ik weet niet wat de ommeprazol inhoudt verder, wij geven dat niet, maar de winderigheid kan daar misschien vabdaan komen? Mijn kinderarts was heel duidelijk: liever geen medicatie of verandering van voeding want daar komen weer heel veel tegens bij kijken.. zelf jbpm naar vraag toevoegen vond ze het allerbeste.  
 
Oja sorry, ommeprazol is een Maagzuurremmer. Om z'n slokdarm te beschermen tegen het zuur wat steeds omhoog komt. JBPM was hier geen succes, daar moest ie alleen maar van huilen bij het drinken en bij ontlasting. 
 
Terug
Bovenaan