Baby slaapt slecht overdag

<p>Hoi iedereen! </p><p>IK zit even met de handen in het haar.</p><p>Ons dochtertje is 11 weken (gecorrigeerd 7 weken) en slaapt sinds haar 8weken vaccinaties zeer slecht overdag.</p><p>Voorheen sliep ze overdag dik ok in haar wiegje, maar nu begint ze te krijsen van zodra ze in het wiegje ligt. Soms slaapt ze eens 30 min, maar dan schrikt ze zichzelf wakker door haar eigen gemaai of door haar scheetjes. We lieten haar steeds op haar zij slapen maar door een voorkeurshouding leggen we haar nu steeds op haar rugje. De enige manier om haar overdag tr doen slapen is op mij..(of door haar terug op haar zij te leggen) Maar zo kan ik helemaal niets doen/ zo wordt die voorkeurshouding alleen maar erger. 's nachts in de co-sleeper slaapt ze gelukkig wel en dit telkens in' sessies' van 3u.</p><p>Al geprobeerd:</p><p>- Inbakeren, maar sinds haar 7 weken verdraagt ze dit niet meer. </p><p>- haar zeer sleepy of al slapend in de wieg leggen (maar dan schrikt ze wakker) </p><p>- extra info: wij gaan nu naar een osteopaat omdat ze volledig geblokkeerd zit aan de rechterkant van haar lichaam (nek en schouders). </p><p>Ik geef volledige borstvoeding op vraag (twee weken geleden zat ze op 5 voedingen per dag, nu opeens terug op 8 voedingen). </p><p style="text-align: left;">Wat kan ik nog proberen? Ik wil zo graag terug kunnen koken of gewoon naar het toilet kunnen gaan als ze slaapt ?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hee Boldotje,
Hier een beetje het zelfde, behalve de borstvoeding. Is een draagdoek misschien een idee? Hier vindt ons zoontje dat geen goed idee helaas maar lijkt me wel heel handig. Verder slaapt ons kindje ook bijna alleen op de arm of naast mij als ik op de bank of in bed lig. En ook hier begint een voorkeurshoudig te ontstaan, zelfs al een klein beetje een minder rond hoofdje aan één kant ? Wij hebben het eigenlijk maar geaccepteerd zo, veel meer kunnen we volgens mij niet doen. Wat soms wel helpt is hem al slapende in de box of het babynestje leggen met een pittenzak op zijn buik en dan spotify op met natuurgeluiden of wombsounds. Dan merkt hij niet echt dat we niet meer in de buurt zijn maar echt een paar uur slapen zoals op de arm doet hij dan ook niet..

Wat kan het soms zwaar zijn zo'n kleintje he! Maar ze vertoont heel normaal babygedrag. Ze heeft veel behoefte om bij jou te zijn, dat voelt vertrouwd en veilig. Je zou eens een draagdoek kunnen proberen zodat je je handen wat meer vrij hebt, ik vond dat heel fijn. Als je durft kun je haar overdag, als je in de buurt bent, ook op haar buik leggen, veel kindjes slapen dan rustiger. 
Dat ze nu weer op 8 voedingen zit is ook heel normaal, 5 voedingen is zeker voor zo'n kleintje erg weinig. 
Hou vol, het wordt echt beter!

Heb je zo'n puckababy al geprobeerd? Werkte bij mijn dochter goed. Ook kreeg ik van een osteopaat de tip om dr niet 'achterover' in bed te leggen omdat dit de schrikreactie opwekt. Leg dr op dr zij, en dan kan je dr op dr rug draaien. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. 

succes, het komt echt goed! :) 

Ik heb ook een kleintje die overdag slecht slaapt. Bij ons heeft de osteopaat niet geholpen. Maar een chiropraktor wel! Mijn dochter overstrekte veel en had te veel spierspanning. Heel haar rug, bekken, nek, schedel en kaakspieren waren zeer gespannen. We moeten nog 3 sessies van de 8 en ik moet zeggen ze slaapt van per keer 20min naar 45 min. ??? en ze huilt veeel minder. Misschien kun je dat overwegen? 
je hebt trouwens ook van het merk fedde en Kees een soort semi inbakeren. Een slaapzakje waarvan de armen dicht zijn geritst en daarbij een lakentje wat super strak om het matras ligt. 
succes!! En uiteindelijk komt alles goed ?

Terug
Bovenaan