Baby slaapt steeds slechter in :( Help!

Onze baby van bijna 20 weken slaapt steeds slechter in. Overdag slapen is altijd wel moeizaam gegaan vanwege krampen en het feit dat hij daardoor gewend was om aan mij vastgeplakt te zitten. Zijn eerste en laatste slaapje gingen op de een of andere manier vaak wel probleemloos... Sinds een paar weken laat hij zich echter helemaal niet meer wakker in bed leggen en het in slaap wiegen is ook een strijd die bij ons beiden tot veel stress en frustratie leidt. Zodra hij doorheeft dat het bedtijd is, begint hij ontroostbaar te huilen en om zich heen te slaan. Dit heeft niets met een sprongetje of slaapregressie te maken. Inmiddels lijkt ook het KDV het zat te zijn, want we zien dat ze hem daar maar 2x op bed leggen en dan slaapt hij over de dag hooguit een uurtje. Veel te weinig voor hem, met als resultaat een oververmoeide, huilende baby thuis die ontregeld is.
Goed letten op vermoeidheidssignalen, inbakeren, bij hem in de kamer blijven zitten, etc. helpen niet. Laten huilen vinden we pedagogisch (nog) niet verantwoord en helpt niet, want hij raakt alleen maar meer overstuur.
Herkent iemand dit en wat kunnen we doen?? We beginnen radeloos te worden :(

Ik zou hier kunnen schrijven wat werkt bij mijn dochter maar dat is niet eerlijk want ze slaapt altijd vrij makkelijk. Ik zou je als tip willen geven om een consult aan te vragen bij een slaapcoach. Die kan echt naar jullie persoonlijke situatie kijken en een goed advies geven. Ik lees altijd veel positieve verhalen over slaapcoaching! Zelf ben ik echt te spreken over snuggles and dreams maar er zijn er vast nog meer.
Sterkte en succes!

In overleg met het kdv wil een leidster hem misschien af en toe in de draagzak nemen? Mijn eerste sliep in het begin ook erg slecht op kdv en raakte daardoor overprikkeld. Het is wel een arbo-dingetje dus je moet wel een leidster hebben die het wil en fysiek aan kan. Gaf bij ons in elk geval een hoop rust om deze fase door te komen. Uiteindelijk leerde hij het steeds beter.
Iets anders kan ook nog zijn dat het met het liggen te maken heeft en je kindje pijn of hinder ondervindt. Mijn tweede heeft verborgen reflux en daar werkte ook al die dingen niet bij, ze bleef huilen behalve in de draagzak (want: rechtop dus geen zuur omhoog). Nu ze medicatie heeft is ze veel beter weg te leggen (niet perfect hoor, maar echt beter). Goed dus inderdaad om iemand mee te laten kijken wat de reden kan zijn dat het niet lukt. Veel succes want het klinkt als erg pittig voor jou en ook voor je kindje!

Terug
Bovenaan