Baby slaapt te veel?

<p>Hoi, </p><p>Ik heb het idee dat onze zoon te veel slaapt?</p><p>Hij 5,5 maand en dit zijn ongeveer zijn slaapjes:</p><p>21:00 - 8:00 (dan maken we hem wakker) slapen</p><p>8:00 Fles</p><p>9:00 - 10:30 slapen</p><p>11:00 fruit</p><p>12:30 fles. Hij valt dan vaker tijdens de fles al in slaap op mijn schoot... Terwijl hij dan eigenlijk pas om 14:30 naar bedje gaat om te slapen tot 16:30.</p><p>16:30 fles</p><p>18:00 fruit</p><p>Dan valt ie vaak van 18:00 tot 18:45 in slaap. </p><p>20:30 fles en dan naar bedje. </p>

Ze hebben op die leeftijd nog heel veel slaap nodig ;). Waarom maak je m wakker? Moet je dan weg? En waarom houd je m op terwijl hij moe is in de middag? Ik zou m dan gewoon naar bed brengen. Dan schuift alles misschien wat op en kan hij in de avond eerder naar bed. Dan hoef je m niet wakker te maken 's ochtends. Of lukt dat niet? 

Ze hebben veel slaap nodig. Ik zou de avond slaap vervroegen naar een uur of 19.00. Dan komt hij in een lekkerder ritme denk ik. S ochtends hoef je hem niet wakker te maken. En dan 2 keer 2 uur mag hij zeker slapen + nog vluchtige slaapjes tussendoor. 
Succes!

Is er een reden dat je denkt dat hij te veel slaapt? Naar mijn mening kan een baby eigenlijk nooit teveel slapen (uitzonderingen daargelaten), zegt een moeder met niet zo'n slaapkop ;) 
Ik zou je kindje eens een paar dagen volgen. Dan kom je waarschijnlijk in een ander ritme waarop je kindje ook lekker gaat. En geniet ook van de tijd voor jezelf als de kleine slaapt :) 

Een baby van die leeftijd slaapt gemiddeld 14-16 uur per dag dus hij slaapt niet teveel hoor. Vind wel dat hij voor z'n leeftijd tussen de slaapjes lang wakker is. Mijn dochter was altijd 1,5 - 2 uur wakker tussen de slaapjes overdag. En zo te lezen is jou zoontje al eerder moe maar "moet" hij nog wakker blijven. Als dit schema voor jullie werkt prima, maar anders zou je hem eens in bed kunnen leggen wanneer hij moe is. Dan gaat hij misschien savonds ook wat eerder naar bed en heb jij ook weer lekker de avond voor jezelf. 

Wat hierboven al wordt gezegt, ik zou je kindje volgen. Hij slaapt nu eerder een beetje te weinig dan te veel.
Lekker naar bedje na z'n fles van 12.30 en nog even een slaapje na de fles van 16.30 zou ik zeggen. 
Om 21.00 naar bed is prima als dat zo uitkomt. Tot 8 uur slapen klinkt als muziek in m'n oren, haha! Hier is het vaak tussen 19.30 en 20.30 tot 5.30/6.30.
Ik zou hem ook lekker laten slapen tot hij zelf wakker wordt

Terug
Bovenaan