Baby slaapt veel en eet weinig

<p>Hoi, </p><p>onze zoon is 7,5 maand oud, we lopen al een tijdje bij de kinderarts ivm achter blijven in gewicht, voeding weigeren en niet kunnen poepen (deze is dan wel opgelost). S’ ochtends maken we hem altijd wakker om 7 uur, als we dat niet doen slaapt hij zo tot 9 uur half 10. Savond gaat hij variërend slapend tussen 8 en 10 uur. Als we hem wakker maken voor de eerste voeding is dat drama, hij weigerd gewoon. Dan slaapt hij weer om 8 uur en vervolgens moeten we hem weer wakker maken om half 10. Smiddags slaapt hij van 12 tot 3 maar ook dan moeten we hem wakker maken. N het groente potje slaapt hij weer en dan moeten we hem weer wakker maken voor de laatste voeding. Ik vraag me af of we er überhaupt wel goed aan doen om hem wakker te maken? En is dit niet wat veel slapen?</p><p>hoop eigenlijk dat meerdere mama’s dit herkennen, dan stelt mij denk ik al een heel eind gerust. Alle tips zijn welkom :)! </p>

Klinkt voor mij niet als overdreven veel. Maar je schrijft niet hoelang hij wakker is. Onze dochter sliep op die leeftijd van 19 tot 6/7 uur ongeveer. En dan nog drie slaapjes verdeeld over de dag met ongeveer 1,5/2 uur wakkertijd ertussen. Lukt het niet om hem eerder naar bed te doen savonds? Dan komt de eerste voeding toch veel beter uit? Dan hoef je hem misschien ook niet wakker te maken. Zou ik ook niet vrolijk van worden. 

Bedankt voor jullie reactie. Hij is meestal 2-3 uur wakker, soms wat langer. Haha nee word ik okk niet vrolijk van, maar had een voedingsschema gekregen van de kinderarts startend vanaf 7 uur, maar hij is nog nooit wakker geweest op die tijd tot dat wij hem door het schema gingen wakker maken. Schema + wat hij eet: 7 uur 200 cc kf + brood of pap, we doen dan pap en eet hij maximaal 5 hapjes en misschien 2 slokjes water.9 uur fruit (2 stuks) eet hij met mazzel 2/312 uur  200 cc kf + brood of pap, hier geven we meestal brood en dan drinkt hij 60 cc meestal half broodje. 15 uur 200 cc kf + koekje, koekje eet hij en drinkt dat weer 60-100 cc17 uur groente potje, vaak Olvarit eet hij ook 2/3 met 40 cc water 19 uur 200 cc pap, neemt hij ook rond 60-100 cc.tussendoor bieden we water aan maar weigerd hij. Elke dag slaat hij ook een voeding over, de ene keer van 7 uur of van 12 of 15 uur.. elke dag verschillend. Het lukt vaak niet om hem voor 8 uur te laten slapen. Als we hem in bed leggen huilt en krijst hij zo hard dag hij twee dagen schor is (we hadden geprobeerd hem te laten huilen). Het lijkt of 6 voedingen gewoon veel te veel voor hem is. Soms denk ik dat ik er beter 1 uit kan halen, maar dan wordt ik zo onzeker dat ik niet weet welke en dan verval ik gewoon weer in dit schema. 

Terug
Bovenaan