Baby slaapt veel

Dit is misschien een wat gekke vraag omdat ik weet dat veel ouders kampen met slaap tekort. Dus reageer alsjeblieft niet met ‘geniet er juist van, waar maak je je druk om’ want we genieten er zeker van maar net zoals alle ouders maken wij ons wel eens zorgen. Want onze kleine van bijna 12 weken slaapt intens veel! Gisteravond sliep ze om 21.00u, ze werd vanmorgen om 7.15u wakker voor een voeding (ik geef volledig borstvoeding) en nu slaapt ze alweer vanaf 7.45u en het is nu bijna 11.30u. Mijn borsten staan op knappen zoals je zal begrijpen ?. Ook overdag pakt ze veel slaap, vaak 2x 1,5 uur en dan nog ergens een kwartier of 20 min.
Ik moet wel zeggen dat ik haar bij elk teken van moeheid (gapen, oogjes wrijven, staren etc) hup in bed leg. Soms moeten we nog eens terug omdat ze dr speen kwijt is maar meestal valt ze zelf in slaap. ‘S avonds gaat ze dus wat later omdat haar ritme nou eenmaal zo is dat ze tijdens ons avondeten wakker is, dus dan doen we daarna de avond routine inclusief uitgebreid knuffelen en boekjes lezen dus dan slaapt ze pas tussen 21u en 21.30u. Ze drinkt goed en heeft genoeg natte luiers, maar toch maak ik me weleens zorgen of er niet iets aan de hand is. Of hebben we gewoon een meisje dat veel slaap nodig heeft? Nog meer ouders die dit hebben? We hebben haar trouwens weleens wakker gemaakt voor een voeding omdat we dachten dat dat misschien goed was, maar toen kwam binnen 5 min de complete voeding eruit dus sindsdien doen we dat niet meer en gaan we volledig af op haar vraag om eten. Overigens is ze gezond op gewicht, ze is zelfs lekker chubby ?
 
Hoi! Ons zoontje is inmiddels 2 jaar, maar is ook altijd een grote slaapkop geweest en nog steeds! Hij sliep ook al heel vroeg de hele nacht door en lange slaapjes overdag. Hij sliep vaak al zo'n 3a4 uur meer dan de gemiddelde andere kindjes. Ik snap en herken je onzekerheid! Maar ze zullen het toch wel nodig hebben zonder dat daar een zorgelijke reden voor is.
Mocht je je echt zorgen maken, dan kan je natuurlijk altijd het consultatiebureau bellen. Maar er zijn zeker meer kindjes die zoveel slapen hoor! 
 
Lieve mama, 
Ook ik herken je zorgen hoor, ik heb ook zo'n slaapkop! Ze heeft het echt nodig, als ik haar minder laat slapen is ze echt niet gezellig! Ze is bijna 1 en slaapt nog steeds veel. Ze slaapt van 19:30 uur tot 8:00/8:30, van 10:00 tot soms wel 12:00  en dan nog van 14:30/15:00 zo door tot 16:30/17:00. 
 
Heeeerlijk! Wij hebben ook zo'n grote slaapkop!!
Nu bijna 2 en slaapt snachts vaak van 1830/1900 tot 830 en overdag ook 2 tot 3 uur...
Soms iets minder en af en toe wel om 6u wakker maar is dan NIET te genieten! Hij heeft gewoon zijn slaap heel hard nodig! Lekker laten slapen dus ?
 
Dank voor jullie lieve reacties! Fijn om te weten dat het vaker voorkomt en dat we ons geen zorgen hoeven te maken.
 
Ons meid is 4,5 maand en herken de zorgen! Ze sliep al door vanaf 3 weken. Hier slaapt ze van 21.00 u tot 08.00 (ik maak haar dan wakker voor de fles) en na de fles wil de direct weet na bed, slaapt ze tot 11.30 uur, dan flesje om 12.00 u en dan om de 3 uur een fles. Ze is maximaal 1,5 uur wakker rond een voeding, verder slaapt ze.. en de 1,5 uur is soms nog echt te lang.. Met CB afgelopen week hierover gesproken , maar zolang ze alert is de momenten dat ze wakker is, kan het inderdaad gewoon een slaapkop zijn.
 
Terug
Bovenaan