Baby slaapt veel

Hallo allemaal,

Onze baby van 3,5 week slaapt erg veel. Hij heeft sommige dagen gehad waarbij hij erg onrustig was. Wanneer ik hem nu na zijn fles nog even bij mij hou en daarna weer terug in bedje leg slaapt hij direct weer. Ik merk dus dat dit het beste werkt, wanneer ik hem langer wakker houd slaapt hij onrustig tot niet. Zo als vandaag slaapt hij eigenlijk tot zijn flesje en daarna direct weer.
Onze eerste zoon was een enorm moeilijke slaper, naar mijn idee vaak overprikkeld dus ik ben dit vele slapen niet gewend.
Opzich is het geen probleem maar ik merk dat ik er zelf moeite mee heb, naar mijn idee is het zielig dat hij bijna de hele dag alleen boven ligt. Herkend iemand dit?
In de kinderwagen beneden slaapt hij toch onrustig aangezien wij nog een zoon hebben en er dus veel geluiden zijn.

Misschien een domme vraag, maar ik merk dat ik toch even bevestiging of herkenning nodig ben :)

Liefs

Mijn zoontje sliep ook alleen maar de eerste weken. Slapen drinken slapen drinken. Bijna nooit wakker dus ik zou je geen zorgen maken en er lekker van genieten!

Bedankt! Hoe zit het eigenlijk met de hechting? Er wordt altijd gezegd veel bij je nemen zo’n kleintje. Al gaat dat lastig wanneer hij zoveel slaapt ;)

Snap dat de 'luxe' ook wel weer gek kan zijn ja! Eet en groeit je kindje goed? Is goed op temperatuur? En ziet niet overmatig geel? Anders kan het nog vermoeidheid zijn door geelzucht. Maar kan ook een fijne tevreden slaper zijn! Qua hechting evt wat tips:
Huid op huid is wel heel fijn en belangrijk voor je kindje om zijn temperatuur en alles eigenlijk te reguleren. Misschien kun je tijdens het flesje geven hem in een luiertje op je blote (boven)lijf leggen? Of eens samen douchen? Of een slaapje in de draagzak, fijn tegen je aan? Verder komt er nog genoeg tijd met sprongetjes en regeldagen waarin die kleine de hele dag tegen je aan wil hangen, dus dan komt het vast helemaal goed met die hechting!

Als je je druk maakt om de hechting zou je de tijd kunnen gebruiken dat je oudste slaapt ‘s avonds om hem bij je te laten slapen, evt inderdaad met huid-op-huidcontact.

Niet te druk maken om dit soort dingen. Hechten kun je juist lekker doen als hij bij je ligt te slapen. Ze merken het echt wel als ze bij je liggen en als hij zo naar 3 maanden toegaat wordt het slapen egt een stuk minder. Zometeen met week of 4 gaat hij misschien al naar je lachen en tegen je brabbelen

Terug
Bovenaan