Baby Slaapzak

Hallo,

Ik lees veel over slaapzakjes voor baby ´s en dat deze ook worden gebruikt ipv dekentjes en lakentjes.
Ik weet alleen niet hoelang de slaapzak moet zijn. Er zijn namelijk verschillende groottes te koop. Ik heb een baby van 5 weken en wil in de zomer haar graag in een slaapzak laten slapen. Kan iemand mij helpen= Bij voorbaat dank!
 
Hoi Annah,
Mijn dochtertje (4mnd)slaapt nu ongeveer 2 maanden in een slaapzak omdat ze zich iedere bloot trapte en daardoor kou kreeg en ik denk dat de meeste ouders dit doen om deze reden. Ze slaapt ook gewoon onder een dekentje. Ik heb een dubbele met klitteband, maar ik gebruik de enkele omdat het anders te warm is. Als er geen reden voor is zou ik haar gewoon zo laten slapen onder een dekentje en anders in de zomer onder een laken.
Veel succes!!
Groetjes Daantje
 
Hoi Annah,

Mijn zoontje, Rick (12 weken), slaapt ook al sinds 2 maanden in een trappelzak, omdat hij de dekentjes van zich af trapte. Ik doe er 's nachts ook nog een dekentje overheen voor de kou. Sinds hij in de trappelzak slaapt, slaapt hij ook veel rustiger en langer.

Bij de HEMA heb je twee maten en de kleinste is 80 cm. Bij ons ging dat goed. Het maakt niet veel uit als ze ruimte over hebben bij de voetjes. Je kan de zak dan terugslaan tot de goede lengte.

Je moet alleen even opletten dat de armsgaten niet nog te groot zijn voor jouw kleintje gezien de leeftijd.

succes Vanessa
 
Maat 70 is mooi klein je moet alleen wel even op de mouwgaten letten en of het hoofdje er niet door kan ik heb zelf een klitterbandje er aan gemaakt zodat het hoofd gat niet te groot was,
maar het is heel veilig om je kind in een slaapzak te laten slapen kunnen ze zich minder snel omdraaien.
 
Terug
Bovenaan