Baby-slaapzakje...??

A

Anoniem

Guest
Ik snap het niet meer hoor! Overal lees ik dat het beter is een pasgeboren kindje in een slaapzakje te laten slapen om verstikking te voorkomen en dat je die dus wel moet hebben. Zelfs op de website van de Prenatal. Nou ben ik vandaag in diezelfde winkel vertellen ze me dat dat niet zo is, maar dat die pas vanaf 6 a 7 weken gebruikt kunnen worden en dat ze die niet hebben kleiner als maat 70 (behalve dan de winteruitvoering)
Wat moet ik daar nou mee? Zelf leek zo'n slaapzakje me wel handig eigenlijk.
Hoe doen jullie dat nou eigenlijk? gewoon lakentje+ dekentje of zo'n slaapzakje + lakentje.....

Ik hoor het graag van jullie!

hallo,

De Hema heeft slaapzakjes in maat 50!
En als de mouwgaten te groot zijn kan je ze nog eventjes een stukje vast naaien.
Dit om te voorkomen dat ze evt in de slaapzak schieten.

het ligt ook aan het kindje denk ik, zoiezo de eerste tijd is een laken met dekentje erg fijn maar zodra ze bewegelijker worden (bij de onze heel snel maar normaal gesproken niet) is een slaapzakje wat fijner (zodat ze niet bloot komen te liggen of met de beentjes door de spijlen heen kunnen zeg maar, maar ik heb een heel actief kind maar nog niet vaak een pasgeborene zoveel zien bewegen eigenlijk je gaat toch elke 2-3 uur voeden nog in het begin dus is er genoeg supervisie eigenlijk..

Hai,

wij hebben voor ons dochtertje (nu bijna 10 weken) gewoon lakentje en dekentjes. In het begin trappelen ze (bijna) niet en blijft dat echt wel goed liggen, zeker als je het goed instopt. Nu trappelt ze meer, maar met die warmte maakt dat ook niet uit (heb er alleen een lakentje op liggen).

Enne...je houdt in het begin ook gewoon de kleertjes aan als ze in bed gaan hoor, trouwens. Steeds aan- en uitkleden houden ze niet zo van.

Ik zou dus nog geen slaapzakje kopen. Als jouw babietje wel onwijs beweeglijk is en dus een slaapzakje nodig heeft, kun je die altijd snel halen...

Succes!

Ukkie26

Ons zoontje was (en is nog steeds) heel beweeglijk. Vanaf de dag dat hij geboren is moest je hem goed vasthouden anders sprong hij zo uit je armen (is echt geen grap). We durfden het niet aan om mijn oma hem vast te laten houden. Hij was amper 3 weken oud toen we een slaapzakje voor hem hebben gekocht, omdat hij iedere keer boven de dekens uit kroop en dan wakker werd van de kou.

Verder wordt je geleerd om het bedje  kort op te maken, zodat je kindje niet onder de dekens kan verdwijnen. Je kindje ligt dus onderin het bedje. Ik vond het er in het begin wel raar uitzien, maar het is wel veilig.

Maar zoals eerder al vermeld, zo'n slaapzakje is zo gekocht.

Groetjes,
Leeuwtje

Oh jee, ik mag me wel eens gaan orienteren op dat gebied haha. Toen mijn kids baby waren mocht je helemaal niet gelijk een slaapzak gebruiken maar een lakentje en dekentje was het helemaal. En idd kort opmaken herinner ik me ook nog.

Ik weet nog wel dat er eerst iemand van de kraamzorg langs was gekomen om me daar alles over te vertellen, zodoende wist ik dat toen. Hoe het nu zit heb ik geen flauw benul van. Ik ben pas toen ze wat ouder waren en idd die deken van zich aftrapte een slaapzak gaan gebruiken, ideaal!

Ben benieuwd wat nu gebruikelijk is dan.

Groetjes Petra

Een slaapzakje komt iets veiliger uit de testen dan een laag opgemaakt bedje. Het slaapzakje moet dan wel goed passend zijn. Wat betekent dat het zo wijd moet zijn bij de hals en armen dat het kindje erin kan verdwijen en dat er genoeg ruimte bij de beentjes is om te kunnen trappelen.

Er moet absoluut geen dekbed worden gebruikt bij een slaapzakje! Dit in verband met verhitting en/of verstikking. Wel kan er eventueel een laken of dunne deken overheen gelegd worden.

Herkenbaar Dartel ... De kraamzorg wil NIET eens dat ouders een slaapzakje gebruiken!

Ik heb nu dus lakentjes en dekentjes aangechaft. Dit terwijl het op allerlei sites als positief wordt ervaren ...

Ik laat het dus maar hier bij.

Groetjes Esther

Terug
Bovenaan