Baby slaat ochtendfles over

<p>Mijn zoontje van 3 maanden komt elke nacht tussen half 3 en 4 uur voor een nachtvoeding. Prima helemaal goed, rond 7 uur word hij weer onrustig maar slaapt nog wel, maar kalmeert niet meer. Dan haal ik hem er maar rond half 8 uit en verschoon hem/even wakker worden. Maar wilt eigenlijk nooit zijn ochtendfles drinken of maximaal 60 cc. Dan wilt hij zo snel mogelijk in slaap en komt pas rond 11 uur weer. Zijn er meer kindjes die de ochtendfles niet willen drinken en hoe loste jullie dit op? Ik sta nu onder begeleiding van een ortopedagoog en moet gaan beginnen met een pacco doek gebruiken ivm onrust. Mijn kindje is duidelijk niet uitgeslapen smorgens maar wilt ook niet terug in diepe slaap vallen</p>

Hallo,
Dit hebben wij ook gehad op die leeftijd. Kwam omdat ze bij ons dus ook rond 3/4/5 een volledige fles dronk. Daarna diep in slaap en geen energie verbranden dus die fles om 7/8 was ook gewoon niet nodig.

Hoelaat is de laatste fles? Toen ze deze helemaal op dronk gaf ik haar in de nacht een kleinere fles. Hier had ze ook genoeg aan maar dronk dan wel in de ochtend veel meer.
Als ze nog steeds honger had kreeg ze natuurlijk gewoon meer maar eigenlijk vond ze het altijd prima met de 90 cc en viel weer in slaap.
Dan kreeg ze weer rond 7/8 de fles en die ging helemaal op.

Slaapt hij misschien ook lekkerder op zijn buik?

Hij krijg rond half 10/10 uur zijn laatste fles, dan ben ik ook opgebrand. Hij dronk altijd rond de 130, maar zit nu vanwege klachten op nutramigen wat hij niet zo lekker vind maar accepteert toch 100.12. Snachts dan ook 110 ongeveer maar nu op dit tijdstip weigert hij nog steeds, huilen en om zich heen slaan 

Ik heb ooit geleerd dat je de nachtfles klein moet houden zodat ze in de ochtend weer goed drinken. Ik geef dus snachts 60 ml maar. Ze valt er weer tevreden op in slaap! 

Onze zoon heeft een hele tijd z'n eerst fles 's ochtends ook beroerd gedronken. Vaak maar de helft. Hij kreeg toen 's nachts al geen voeding meer. Alleen een late fles rond 23.00 uur. Ik heb 't maar zo gelaten. Hoe verder de dag vorderde, hoe meer honger hij kreeg. 's ochtends dronk hij vaak maar 90 cc en de laatste fles wel 210 cc. 
Inmiddels heeft hij 'sochtends reuze honger en drinkt 200 cc melk en eet 1 tot 2 boterhammen. Gaat vanzelf weer over dus! Als je het heel vervelend vindt, zou je 's nachts een kleiner flesje kunnen proberen. 

Terug
Bovenaan