Baby slaat verkeerd voeding over, tips voor veranderen

Baby, 6,5 maanden oud slaat sinds vier dagen zijn fles om 11:00 u over....ik zie natuurlijk liever dat hij de fles van 23:00 u overslaat. Ook een kleiner fruithapje om 09:30 en een kleinere hoeveelheid om 23:00 u heeft nog geen verandering gebracht. Iemand nog tips?
 
Die van 11uur is makkelijker over te slaan dan van 23uur. Omdat de kleine steeds meer en ook andere voeding krijgt. Hij krijgt 's ochtends al best veel. Ik weet niet of jullie al met groentehapjes bezig zijn, maar hoe meer dat is hoe makkelijker het ook wordt om die van 23uur over te slaan.
 
Ik heb gewoon mijn kleintje gevolgd. Die sloeg als eerste die van 23 uur over ipv die van 3.00. Cb adviseerde hem om 23 wakker te maken in de hoop dat hij om 3 uur door zou slapen. Wij hebben dat niet gedaan. Kindje weet het beste wanneer hij wat nodig heeft. Dat voelde beter voor ons.
 
@Zwangere22: dat gaan we vannacht merken ?

@W83 Ja ook een goed punt. Net zoals de reactie eronder. Straks komt er een boterhammetje bij dus dan zal de fles van 11:00 u toch ook weg vallen. Dan nu alvast maar inderdaad. Het liefst volg ik wat hij aangeeft, doorslapen is ook wel een wens ?

 

 
 
Hoe deed hij het vannacht!
ik kan me goed voorstellen dat je behoefte hebt aan doorslapen hoor! In die zin jammer dat ze een eigen ritme maken. 
Het ligt er natuurlijk ook aan of jullie hem om 23 uur normaal zelf wakker maken of dat hij zelf wakker word. Anders inderdaad misschien wat avondeten en dan een fles, dat hij daar wel op kan slapen. 
Mijn dochter slaapt ook nog niet heel erg door. Zij is nu 7 maanden. Haar laatste drinkmoment is om 22 uur en dan komt ze rond 5 uur weer. Zij heeft dus het moment om 2 uur over geslagen, dat kwam me wel goed uit! Maar zij heeft dit ook zelf bepaald, ik vind het maar lastig sturen. 
 
voor de les van 23:00 maken we hem wakker. Laatst dus niet gedaan en toen kwam hij om 24:00 u ?
Vandaag op de opvang heeft hij de fles van 11:00 u helemaal op! Dus dat kan blijkbaar ook. Het wisselt hier dus inmiddels. Ik bied hem gewoon alle flessen aan en zie wel wat er gebeurd....ober een paar weken zijn eerste boterham, dan zal het verder gaan veranderen denk ik. Ik zal blij zijn als hij 1 is en met de pot 'mee-eet'.
 
Terug
Bovenaan