Baby Sleep kussen....ja of nee?

Hallo dames,

Ik heb een vraagje. Wij worden er een beetje gek van dat je van alle kanten verschillende adviezen krijgt met betrekking tot hoe je je kindje in bed legt. De een zegt dit de ander dat.....om GEK van te worden!!!!
Nou heb ik een paar maanden terug van iemand zo'n Baby Sleep kussen over kunnen nemen. Ik weet niet of iedereen die dingen kent dus ik zal hem even omschrijven. Het kussen bestaat uit twee driehoekige kussens, de een lang en de ander kort, waar je de baby tussen kunt leggen. Het idee is dat ze dan op haar zij ligt maar niet om kan rollen. Dit is ideaal voor baby's die een voorkeurshouding hebben. Diegene waarvan ik hem heb overgenomen heeft begin dit jaar een baby gekregen en kwam er na twee maanden achter dat haar zoontje een voorkeurshouding had en daardoor het hoofdje helemaal scheef gegroeid was. Ze heeft toen dit kussen aangeschaft in de hoop het dan op te kunnen lossen. Het kereltje was alleen niet gewend om ergens tegenaan of op zijn zij te liggen en protesteerde dus ook hevig tegen het kussen. Ze heeft een paar pogingen gedaan maar heeft hem uiteindelijk maar weer uit het bedje gehaald. Ze was dus eigenlijk te laat.
We hebben afgelopen week iemand van het consultatiebureau over de vloer gehad en die zei dat we dat kussen niet moesten gebruiken. Ze wordt tenslotte op het CB gecontroleerd en dan zou het wel naar voren komen dat ze een voorkeurshouding heeft. Naar ons idee is het dan al te laat. We zijn het natuurlijk liever voor. Voorkomen is tenslotte nog altijd beter dan genezen.
Dus wij zijn van plan om het kussen wel te gaan gebruiken. Tot nu toe ligt onze dochter van 2 weken oud nog tegen een rolletje dus ze is nog niet anders gewend. De overgang zal dus geen probleem zijn lijkt mij.

Nou zijn we alleen nog even benieuwd wat voor ervaringen anderen met zo'n kussen hebben. En of het een aanrader of een afrader is. Heb je een mening reageer dan!!!!

Groetjes Jojanneke

Wij hebben ook een baby sleep aangeschaft, alleen lijkt het of ons mannetje er
iets te klein voor is. Hij duwt zich zelf boven de baby sleep uit waardoor hij zonder
dekentje komt te liggen. Hij lag met z'n beentjes tegen de korte kant van de baby sleep aan, en volgens mij horen zijn beentjes er onder uit te komen.
Nu hebben wij een rol van 2 hydrofielluiers gemaakt en deze achter zijn ruggetje gelegd en een kleine rol van 1 hydrofielluier tegen zijn buikje aan. Op deze manier
kan hij ook niet omrollen. We leggen hem na iedere fles op de andere zij.
Als hij iets gegroeid is ga ik zeker weer de baby sleep gebruiken.

groetjes Jama
moeder van Thijs 20-08-06

Terug
Bovenaan