baby sleep (slapen op de zij)

hallo even een vraagje

ons dochtertje van 4 mnd slaapt op haar zij in een zogenaamde baby sleep, dat is een driehoek die voorkomt dat ze niet doorrolt op haar buik.
dit hebben we gedaan op advies van het CB, die zeiden namelijk dat de groei van het hoofd niet gelijk was en dat het daarom beter was om haar in deze houding te leggen zodat het hoofdje niet zou gaan scheef groeien.
ikzelf zag het eigenlijk niet maar ja je laat je weer ompraten door het CB.
vandaag was ik weer bij het CB en nu zeggen ze dat ik haar weer op haar rug moet leggen zodra ze zich makkelijk omrolt omdat ze anders door kan rollen op haar buik met alle gevolgen van dien.
Nu zit ik met een probleem, ze wilt niet slapen op haar rug, als ik dit probeer gaat ze huilen totdat ik haar op haar zij leg en dan is ze meteen vertrokken naar dromen land  

wie heeft er tips???

Hoi,

Die babysleep voorkomt toch dat ze doorrolt op haar buik?

Zijn ze bang dat ze er overheen rolt ofzo?

Ik ben benieuwd, want ik moest voor Jamie ook zo'n babysleep aanschaffen. Ook omdat hij een voorkeurshouding heeft.

Verder tips heb ik helaas niet voor je.

Groetjes Natasja

Bij het CB weten ze ook niet wat ze willen zeg. Tess heeft ook het probleem dat haar hoofdje wat plat is aan de achter kant, dus ik moest haar in de box en de wagen op haar zij leggen. Mooi dat ze dat niet wil. Ze ligt toch al vaak op haar zij en veranderd in haar slaap ook vaak haar hoofje van links naar rechts, dus ik weet niet meer wat ik hier aan moet doen.

Voor jouw probleem... ik zou het niet weten, als het mijn kindje was zou ik haar gewoon op haar zij laten slapen, zeker met die baby-sleep.

Succes met je kindje!

Groetjes Nands, mv Tess

de babysleep voorkomt juist dat ze op hun buik kunnen rollen, stom zeg! Mijn oudste zoontje heeft zeker tot een maand of vijf op iets dergelijks gelegen, geen probleem. Maar wat ik eigenlijk iedereen zou aanraden die zoiets gebruikt voor een voorkeurshouding, is laat je kindje eens controleren door een osteopaat, manueel therapeut of fysiotherapeut. Er is vaak toch een reden waarom een kindje een voorkeurshouding heeft. Zo'n babysleep is wel een middel om afplatting te voorkomen,maar het neemt de oorzaak niet weg. Het kan heel goed dat er ergens iets niet helemaal goed zit, een werveltje bijvoorbeeld. Uit eigen ervaring weet ik dat je zelf actie moet ondernemen omdat consultatiebureau en vaak ook huisartsen je gewoon weer naar huis sturen met ach het is gewoon een voorkeurshouding. Bij mijn oudste stonden 2 nekwervels scheef en ik had destijds (2jr geleden)  een verwijzing voor de manueel therapeut nodig van de huisarts, nou die geloofde er allemaal niet in en het was onzin. Gelukkig heeft toen de fysiotherapeut het bij hem voor elkaar gekregen, maar anders heb je gewoon pech. Gelukkig kun je tegenwoordig gewoon zelf een afspraak maken zonder verwijzing. Ik ga met de jongste vanmiddag naar de osteopaat omdat ik het niet helemaal vertrouw.
Maar je kunt de babysleep gewoon blijven gebruiken hoor, als de afplatting te erg wordt blijf je dat altijd zien.

Groetjes,
Josie

hoi,

ik zou je kindje niet met zo'n baby sleep laten slapen en ik snap ook niet dat het cb dat gezegd heeft.
Het schijnt dat ze namelijk niet helemaal veilig zijn.
Ik had het ergens gelezen het product zijn vraagtekens te hebben.
Ik heb het nog een keer opgezocht
Je kunt het  lezen op www.wiegedood.nl  en dan bij onveilige producten.)
Ik wil me verder nergens mee bemoeien maar ik wil je hier alleen over informeren
Ik probeerde het te kopieren en plakken maar dat lukte niet

Groetjes kim

hoi
ik heb ook een baby-sleep op advies van de fysio
julian is 5 weken te vroeg geboren en juist die 5 weken missen ze een stukje geborgenheid   in de buik.
om dit na te bootse moet ik hem3x per dag op rollen zeg maar zodat hij weer het baarmoeder gevoel krijgt ik doe dan zijn hoofdje naar de voetjes brengen met een gebogen rug advies fysio
ik doe dit nu al bijna 4 weken en ik merk duidelijk een verbetering bij hem
hij slaapt beter en dieper hij hoeft nu alleen nog maar snachts in de baby-sleep
ik ben geen moment bang geweest dat hij er over heen zou rollen!!
als het niet veilig is lijkt mij dat ze dit niet adviseren om te gaan gebruiken maar dat ter zijden

groetjes

Terug
Bovenaan