baby-sleep, tegen afgeplatte hoofdjes!!!

A

Anoniem

Guest
halo allemaal,
mijn oudste dochter lag altijd met har hoofdje naar de rechterkant, het maakte niet uit welke kant we haar oplegde, en daardoor was de ene kant van haar hoofdje iets platter dan de andere kant.Toen zei een vriendin van mij dat ik daarvoor ook een 'baby-sleep'kon gebruiken, haar moeder is verpleegkundige en die gebruikt ht ook in het ziekenhuis.
die heb ik vervolgens gebruikt en het werd wel beter daardoor, we waren eigenlijk iets te laat met haar want het kan geloof ik maar tot 6 mnd.Bij mijn volgende dochter heb ik het weer de eerste 6 maanden gebruikt en die heeft nu een onwijs mooi rond koppie, ben nu zwanger van de derde en ik ben van plan het weer te gaan gebruiken.
Het mocht niet van de kraamhulp, maar het is absoluut niet gevaarlijk, het zijn 2 kussentjes, een lange voor achter het ruggetje en een korte voor tegen het buikje die twee zijn verbonden met elkaar daar leg je je kindje tussen en dan strak instoppen, de volgende dag draai je de baby-sleep gewoon om zodat je kindje op de andere zij licht, geweldig.Een vriendin van mij heeft hem nu van mij geleend voor haar zoontje en zij is verpleegkundige.Hij is gewoon te koop bij de  prenatal, ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben, groetjes Noza

Fijn als zoiets helpt..........je ziet genoeg kindjes met echt een enorm plat achterhoofd. Mijn zoontje had hier eigenlijk helemaal geen last van. Misschien dat het ook te maken kan hebben met gevoeligheid ervoor..
Groetjes Lillian

Hoi,

Ik heb op babymassage gezeten en die werd gegeven door een kinderfysiotherapeut.
Zij zei dat je alleen op aanraden van een kinderfysiotherapeut zo'n kussentje mag gebruiken.
En de meeste kinderen hebben volgens mij geen (erge) voorkeurshouding. Ik zou dit niet zomaar gaan gebruiken maar eerst met een deskundige overleggen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Er zijn   verloskundige en kraamhulpen die het een goede oplossing

vinden en er helemaal niet tegen zijn. Het is een veilige oplossing
omdat je de baby   niet meer op de zij mag leggen ivm doorrollen.
Als je het alleen op de rug legt heb je veel vaker kans op een plat
achterhoofdje. Ik ga er zeker een kopen en gebruiken.

groetjes

Terug
Bovenaan